L

fredag 7 juni 2013

Friday= Funday

Fredag och det kändes konstigt att jobba. Lugnt på kontoret, eftersom många tagit semester och jag räknar med att få undan en del.

Gårdagen ja, den var ju fin på alla vis och jag reste mig tillslut från filten och gick in till Sommarfamiljen.
Vi roade oss med enkla medel.


E har, som synes, färgat håret knallrosa och nu när man vant sig lite, är det faktiskt hur fräckt som helst.
 Jag blev inspirerad och målade naglarna. Det syns inte riktigt, men matchingen med klänningen är total. Terrie Dress, som jag bara ÄLSKAR!


Vi (fast det var ju i princip bara E) byggde en trädgård i miniformat i en kruka… Den är inte riktigt färdig här, men det blev hur fint som helst. Tydligen tips från ”Trädgårdsonsdag”.


Vi  blåste såpbubblor. Jag ska blåsa mer såpbubblor i mitt liv. Det är roligt, de är vackra och det är rogivande på något vis!

Vi hoppade på världens minsta studsmatta. E var ensam om att göra även det, tveksamt om den hållit för min tyngd.



Och vi gick såklart, som vi alltid gör när de stannar över natten, en lång kvällspromenad i Paradisområdet.


Efter jobbet idag, blir det AW på St Gertruds mysiga innergård och sen fotboll. Sen är det helg, mkt märkligt. Men Bra! Go´Kväll

8 kommentarer:

  1. Coolt hår!
    Jag är kass på nagellack; händer i princip bara på SM-final.
    Och barnvakt är fixad; OSAr ja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är cool. Jag målar oftast naglarna på sommaren, eftersom de blir så fula av trädgårderingen. Du kan väl kanske inte ha målade i ditt jobb heller, Klem

      Radera
  2. Läckert hår! Har snart en unge med samma hårfärg hemma jag med. Lovade i ett svagt ögonblick att göra det till skolavslutningen:) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, men just den rosa färgen är ju bara för läcker. Snyggt gjort var det också, tydligen blektes det först på något vis..känner mig urgammal när hon förklarade.. Klemar

      Radera
  3. Underbara bilder! Jag skulle vilja prova ha rosa hår också men det får nog bli en peruk då? :) Vågar inte färga. Terrien ja, så himla fin och nu måste jag gräva fram min ur sommarlådan.
    Massa kram och vi höres!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dagen var verkligen till belåtenhet, liksom din. Klem och tack

      Radera
  4. Helt magist såpbubblebild!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja kanske 5 av 30 blev sådär coola, sen sket jag i det, för jag ville också blåsa ju! Klem

      Radera