L

söndag 9 juni 2013

Grattis Titti och utflyktsdag till ett annat Paradis

Stort GRATTIS till Titti, vars namn det stod på lappen jag drog. Du har vunnit ett kort med en liten fikapeng på. Skriv din adress i föregående inlägg, så publiceras den inte, utan jag får mail. Jag tänkte att om någon som bor utanför en stad vinner, finns det så många Espresso, att förr eller senare lär man stöta på en, därför shopsade jag kortet just där, jag är alltså inte på något vis sponsrad. Det känns bara lite emellanåt som om den kedjan håller på att ta över världen eller nå´t.


Idag har jag, Ma och Pa varit hos broson P och hälsat på han och hans familj. Här är han och hans underbara fästmö E.


 De bor så himla fint i ett skogsområde med lummiga trädgårdar och jättefina hus överallt. Ett riktigt Paradis det också. Efter en molnig förmiddag, blev det dessutom strålande väder. Mkt Bra!


Lilla M är så himla rolig och duktig nu. Tv visar hon hur pappa P ser ut när han spelar elgitarr! Sen kan hon minst 20 ord på teckenspråk. Mamma E använder det ibland i sitt jobb och M tycker också det är roligt.


Lillebror C var som vanligt på alldeles strålande humör han också, fast han inte säger så mycket än, utan mest vinkar med händerna..


Min Ma, som alltså är gammelfarmor, skulle fotas med båda sötnötarna, men det var lättare sagt än gjort...


Sen gick vi en promenad i området och jisses alltså, så underbart där är med fina ängar och strövområden runt knuten.


Eftersom vi var i krokarna, stack vi inom brorsan på vägen hem. Jag och Ma fick Rosé och kanske, kanske har jag börjat ändra uppfattning om det ändå, för det var faktiskt inte så pjåkigt alls. En på alla sätt toppendag är till ända och jag har ca 100 bilder på barnen.. helt omöjligt att låta bli ju. Go´Kväll!

8 kommentarer:

  1. Stort tack för fina vinsten...jag besöker ofta Espresso House när jag är i Stockholm och Göteborg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skickar idag tisdag, hade visst inget frimärke hemma och det behövs ju! Klem

      Radera
  2. Men vilken mysig dag. Bilden på lilla tjejen som spelar elgitarr är alldeles fantastisk.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså vi skrattade oss nästan fördärvade, såg så otroligt roligt ut och hon härmade ju honom perfekt! Klem

      Radera
  3. Underbart fina ni är allihopa. Kärlek liksom.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en fin dag och de är så himla bäst! Klem

      Radera
  4. Håller med Hilde, den bilden är bara för härlig!

    Apropå rose, det måste drickas utomhus i sol för att vara gott! Då kan det å andra sidan vara hur gott som helst! ;-)

    Kram
    Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner mig fortfarande tveksam till Rosé, men det går, det gör det ju ;) Klem

      Radera