L

söndag 23 juni 2013

Midsommarafton på Emporia

Jag fick en ryggsäck av Mr T i midsommarpresent, som han kallade det. I torsdags och en dag i förväg alltså... Jag har pillat på den ett tag och nu tyckte han tydligen jag skulle få den. Mkt Bra! Väl hemma, tänkte jag att den rent färgmässigt var väldigt lik den rygga jag dagligen använder och därför bestämde jag mig i går i förrgår på självaste midsommarafton, att åka till Emporia  och byta den. Att rodda midsommarmat är ju inte särskilt mycket att förbereda, så jag tog E med mig på en tur.


Men innan dess hände ett litet missöde kan man väl säga. (jag tycker det är vårdslöst, tanklöst och förvirrat!!) Min telefon blev helt urladdad och jag kanske inte kunde koden så himla bra när jag satte på den igen, så jag råkade låsa den. Så först en tur till telefonbutiken för att få den upplåst..

Sen åkte vi till Emporia och jag fick bytt färg på ryggan. Och vi gick  upp på taket.

Här kan man se och läsa om när jag var där första gången. Stor skillnad nu!

Det är ett tag sedan jag var där och jag kunde nog inte föreställa mig att det skulle vara så fint nu.





Solen strålade, vinden var varm och vi var i princip helt själva där uppe. Helt underbart!



Alla blå blommor är mer åt det lila hållet, men kameran vill inte riktigt gå med på att fånga den...


Tussarna ovan är överblommade backsippor och jag längtar på sätt och vis till nästa vår då jag inte ska missa dem, det måste också ha varit så fint när de blommade. Lådorna nedan är fyllda med doft och ätbart och faktiskt fanns det ett par mogna smultron till oss.


Efter en timme drygt, åkte vi så hem igen. Sämre kan man ju spendera en förmiddag.

I eftermiddags var bror med fru och yngsta barnet T här. Jag gjorde rabarberpaj som vi åt med lättvispad grädde smaksatt med lite ingefära. (man skulle kunna tro att du inte kan baka något annat!!) T är grym på Iphone, det hon inte kan är inte värt att veta, så hon gav mig lite tips och trix. Så är en midsommarledighet nu över, men i morgon väntar nya roligheter på kvällen. go´Kväll

 

6 kommentarer:

  1. Så läckert det var på taket! Där har jag inte varit, måste ta mig dit nästa gång :-)
    Kram och ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste du verkligen!!!;) Klem och detsamma

      Radera
  2. Vilken mysig midsommarhelg du haft. Taket är fint måste jag säga, men inte som Paradiset:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å du är snäll Hilde! Det är ju mycket gult däruppe, men det är väldigt genomtänkt och jag misstänker att där alltid kommer vara något som blommar fram tills det fryser. KLem

      Radera
  3. Underbart megalövely tak det där.. :)
    Kramar och ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Indeed it is! Ha en fin fortsatt söndagskväll..skulle ringt, men klockan blev för mycket, Klem

      Radera