L

torsdag 13 juni 2013

Ostbullar på Mandelmjöl & Paus

Ösregn idag periodvis och nu ikväll regnar det också. Trädgården måste älska detta, först sol och värme, sen rejält med regn. Jag är väl kanske inte lika förtjust, men det är ändå inget man kan göra åt det mer än att s a s gilla läget..

Man får göra som man vill, men är det så att man vill dra ned på kolhydraterna, som jag gjorde för ca 2 år sedan och med gott resultat, körde någon slags LCHF light, kan jag rekomendera dessa bullarna. Fungerar ju även för glutenintoleranta tror jag.

Jag sög nätet efter bra men enkelt recept, eftersom bröd ändå är så himla gott. Detta är mer som Tekakor kanske och kan givetvis inte på något vis ersätta ett gott, stenugnsbakat bröd eller en olivspäckad fet
Foccacia, men de här helt klart godkända i min bok

Nu var det ett tag sedan jag var "strikt" med kosten, men fick för mig att göra dem idag ändå, eftersom det inte är utomhusväder och jag tycker fasen de är skitgoda. Det var allt för idag och kanske för några dagar framöver, eftersom jag i princip bor på jobbet just nu. Såhär ser det ut just nu ut mot gången.



Plymspiréan t v längst bort i bild med ljusa plymer, har slagit ut och är som vanligt jättefin, särskilt ihop med den mörka lönnen. Go Kväll

14 kommentarer:

  1. Det är som vackrast nu. Kanske lika vackert om några veckor eller så är nuet vackrast.
    Ja, jag svamlar. Goda bullar. :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast sen kommer ju annat, men nog är det frodigt! Klem

      Radera
  2. Bullarna låter goda, ska göras:)
    Nu vet jag att det är en Plymspirea jag har i min trädgård, tack!
    Jobba inte ihjäl dig nu bara.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, det är ju en otroligt växtkraft den har. Nu måste jag binda upp den, för regnet har slagit ned den nästan helt.. SUCK Klem

      Radera
  3. Vilken härlig blogg du har =) Ha en toppen fredag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket och jag önskar dig en fortsatt fin helg, Klem från en annan brunögd ;)

      Radera
  4. Lät som goda bullar..:-) och det är så vackert ute nu! man får passa på att njuta och även om vi inte gillar regn så blir säkert naturen glad ;-)
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är inte dumma alls faktiskt! ja, regnet är ju bra för trädgården om inget annat, men roligt är det inte... Klem

      Radera
  5. Men jösses så det blommar å växer - längtar ner!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Skåne är fint på sommaren, men avskyvärt på vintern, tycker själv det vuxit över alla gränser i år, Klem

      Radera
  6. Oj vad fint du har det. Här måste det tas tag i kosten, allt för mycket kolhydrater bor i min mage just nu..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, samma här... bullarna är lätta och goda, så tycker gott du kan prova :) Klem

      Radera
  7. Har mandelmjöl hemma, kanske skulle prova! Blir alldeles uppjäst av för mycket kolhydrater men den är ju så jäkla gott med macka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis och det var lite därför jag körde racet utan kolhydrater, för att slippa den där uppjästa magen, Klem

      Radera