L

tisdag 18 juni 2013

Roadtrip!

Så blev det en Roadtrip igår, efter lite roddande med jobb och jag gick upp ännu tidigare än vanligt, för det var en hel del som skulle hinnas med denna dag.


Fiona lämnade familjen och hämtade mig på stationen. Vad hon då inte visste den arma människan, var att hon ändå fick ett ”barn” med sig, eftersom hon bara hann köra knappt
20 minuter innan jag började pipa om att jag var kissnödig.
Här sitter hon och väntar på att jag ska bli klar…


Nåväl. Färden gick vidare och första stoppet var Ullared minsann. Det första jag fick göra, var givetvis att hitta första bästa toalett. Fiona försvann ned på djuravdelningen och jag fastnade på matavdelningen. Sen sammanstrålade vi på heminredningen.

 


Någonstans i bakhuvudet är väl kanske julen ständigt närvarande även hos Fiona, eftersom hon hittade fina ljusslingor och jag var väl inte sen att haka på.  Nu är kanske inte innehållet lika julrealaterat som kartongerna, men ändå…Mkt Bra!
 Andra gången i livet för mig att besöka detta bygge och vi var väldigt effektiva ändå tycker jag nog. Ca 2 timmar, inklusive fika. Det finns ju faktiskt en hel del att shopsa där om man vill och går in för det…



Därifrån tror jag att jag klarade mig från toabesök ända fram till Freeport. Som f ö kändes väldigt ödsligt och nästan övergivet.
Mr GPS visade oss vägen och föreslog en vacker tur bland skog, sjöar och Lupiner i mängder. Överhuvudtaget var det tur att vi hade honom med oss, annars hade vi möjligen inte varit hemma än..



Solen strålade nu från en klarblå himmel och efter ett relativt snabbt besök i OM- affären, blev jag helt plötsligt ”föräldern”. Det var liksom inte mer att göra än att stoppa i en peng och låta henne åka. Jag menar hon körde ju och vill man åka med, är det bäst att uppföra sig….


Vi besökte  ett par butiker till, bl a en Home- affär som hade dessa fina disktrasor. Nya för mig i alla fall och visst drar man på smilbanden? Sen kände vi oss faktiskt Freeport- färdiga.
Framförallt OM- butiken var en besvikelse denna gång, men vissa somliga fick ändå med sig en liten kass..



Gällstad var nästa anhalt och premiär för oss båda, så spänningen var olidlig. Speciellt om vi skulle komma dit överhuvudtaget, för än en gång tyckte Mr GPS att vi skulle se lite mer av vårt vackra land än vad som kanske varit nödvändigt.

Längst in i butiken finns ett helt rum med plagg från PK och 8 plagg följde tillslut med i provrummet. Jag köpte ett, fritt fram för gissningar…



Men provade gjorde vi, det vi själva tagit, varandras och likadana…hur kul som helst. Jag kan inte minnas när jag sist provade kläder på det viset.




Klockan drog iväg något fruktansvärt men vi hann med ett snabbt besök på Serholt/ Scorett, där jag f ö hittade ett par skor. Väldigt Rååååsa loafers kan man väl bäst beskriva dem som. Nu var vi väldigt hungriga, men utbudet i Gällstad var i stort sett obefintligt, så vi hamnade tillslut på en sylta i världsmetropolen Tranemo. Kebab i solen fungerade bra, kanske inte vad vi tänkt oss precis, men är man hungrig så är man.


Förutom alla 1000- tals Lupiner, fick vi också se ett rådjur med kid som korsade vägen precis framför bilen. Ingen tvärnit eller så, det var helt fantastiskt att få se dem och de stannade till ett par sekunder, så det kunde dokumenteras från bilen. Mkt Bra!

I sällskap av bl a Mr Springsteen och en otrolig himmel styrde vi så färden söderut och vid 23,30- tiden var jag hemma i Paradiset. En lång med otroligt rolig dag var till ända.  


Ikväll har jag trädgårderat en massa men även njutit av vädret, som är helt otroligt fint och ska bli ännu bättre! Ja, fram till midsommarafton då. Fredag visar regn. Såklart. Go´Kväll


20 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag ni måste haft! Hur lyckades du välja vara ett plagg?
    Och så måste du ju bara visa de rosa skorna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska visa, bara lugn! ;) tja, jag var väl förnuftig och tog bara ett tillslut, men jag ångrar inget, så det var iaf bra, Klem

      Radera
  2. Hej!
    Vilken härlig dag det låter som och Ullared där jag varit en gång i mitt liv, det blev en toblerone.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag köpte ju då julgransbelysning typ. En fin spann, chokelá och bordstabletter. Vi var ganska snabbt ute igen. Klem

      Radera
  3. It must have been fun to spend the day together. I am anxiously waiting to see if there were any purchases. Lingon and i did the roadtrip to Gällstad. It was a very long drive and she had to speak English to me throughout. She gets top marks for that. LOL
    Kramar,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
    Svar
    1. Indeed ther were purchases and you will see them soon. Promise! only one OM though, which was a bit unexpected, but it was a great day and I found new shoes. That was sort of one mission of mine, so all good! XOXO

      Radera
  4. Men vilken rolig dag men fattar inet hur ni hann med allt!? Bara Ullared tar ju en del timmar och sen körtiden på det. Bra jobbat. :p Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ullared tog nästan exakt 2 timmar inkl fika, så det var vi väldigt nöjda med. Var ju hemma sent, men vi stressade inte och det var väldigt skönt. Klem

      Radera
  5. Imponerande effektiv dag :) Ni måsye varit döströtta på kvällen hehe
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite trött på ett sätt, men liksom speedade på ett annat efter en så bra dag. Men visst, jag somnade direkt jag lade mig. Klem

      Radera
  6. Härlig Roadtrip. Ibland är Mr GPS lite fel på det; därav alla som kör in på vår gata och vänder. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men vilken fin väg vi åkte i princip hela tiden. Vi bor i ett mkt vackert land! Klem

      Radera
  7. Undrar också hur ni hann med allt! Men vilken roadtrip:) Finfin bild på Fiona i Blixten;) Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, visst! Jag övervägde att filma, för jag satte faktiskt igång den till henne, hahha. KLem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att jag fick åka denna coola bil:) Det är alltid mina ungar som vill åka och tar all plats!
      O h tack än en gång för en superbra dag som jag mer än gärna gör om!
      Kramar

      Radera
    2. @ Fiona: så fort jag har en ny spellista klar, drar vi igen! jag ska då inte dricka kaffe, utan istället "gå på" koffeintabletter, så kanske vi slipper toastoppen hela tiden ;) KLem

      Radera
  9. Så himla himla mysigt! En sån där roadtrip måste jag också göra. Och ni har ju kört igenom mina hemtrakter, ha ha, det är väl bra med kebab!? ;-)

    Stor kram fina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kebab är det absolut inget fel på i sig, bara kanske inte så hälsosamt som vi låtsades försöka vara, hahha. Gud vad vackert det är i de krokarna förresten :) Klem

      Radera
  10. Men herrejisses kvinnor! Vad mycket ni hann med på en dag:0
    Ser verkligen trevligt ut..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi gjorde ju det och ändå utan att stressa ihjäl oss, en helt perfekt dag m a o! Klem

      Radera