L

söndag 30 juni 2013

Sista helgen i Juni

Idag är det sista dagen på Juni. Hur gick det till då? Varför ska det gå så fort nu och så långsamt mars-april..skumt är det. Nu är det också tid att klippa i trädgården. Jag gillar att klippa. Väldigt mycket faktiskt. Överblommade perenner så som Aklejor och Kungsnävor var det dags för i fredags. Och gräset såklart, men det klipper jag 2 gånger i veckan just nu.


Konstaterade även att Dagliljorna nu börjat blomma ordentligt. Det brukar bli en 300-400 blommor totalt, så fast de är Orange, kan jag inte ta bort dem.

I lördags var jag uppe 8 minsann, eftersom vi hade loppis här i Paradisområdet. Loppis är alltid kul, det är det fler än jag som tycker. T ex Fiona. Så hon släpade med sig sonen och kom på besök. Mkt Bra!


Några köp blev det. Glasburken framför mig för 3:- , en stor perenn också till mig och filmer till Fiona för en tia styck. Sen fikade vi och planen var att därefter testa våra nya minigolfbanor, men det började regna med sådan kraft att vi "blev fast" på verandan ett bra tag innan vi kunde gå ut.


Sen var det dags att klämma bebis. P var på en tur till Metropolen och Emporia med sin pa, syster och systerson. Hennes son O var en solstråle och fast det var både lönehelg och skitväder, var det inte såå mycket folk där.


Lite mat och massa prat blev det. Vi ses inte tillräckligt ofta! Men kanske snart igen sätter jag mig på tåget norrut och hälsar på dem.


Det är mycket rea nu och jag kunde inte motstå att ta en liten sväng inom Hollister. Till och med där var det inte för mycket folk, så jag tog en kort sväng och kom hem med nedanstående. Oprovade dock men jag hade tur att de passade.


På kvällen slutade det äntligen regna och då passade jag på att plåta New Dawn, som verkar trivas toppen på sin båge, samt de gammalrosa Vallmona som nu börjat slå ut lite här och var. Aldrig sådda men alltid återkommande. Dock något klena i år.

 

Idag söndag har vi toppat med 17 grader. Vad hände med det fina sommarvädret? Vem har tagit solen ifrån mig? Bra väder för inköpsrunda i alla fall. Det var äntligen dags att shopsa rosor. Bilden nedan är verkligen bedrövlig. Grönt mot grönt liksom, men den visar i allafall 3 fina rosplantor, samt det Amerikanska Älggräset jag shopsade  på loppisen. Jag är löjligt glad för rosorna och hoppas verkligen att de ska trivas hos mig. 

Sen fick jag middag hos Ma och Pa. Mkt Bra! Nu skiner solen och jag har precis ätit kvällsmat. Bananpannkaka med jordgubbar, hur gott som helst!


..i morgon ska det bli hela 16..brrrr. Hoppas verkligen att det stämmer som prognosen lyder, att det ska bli varmare senare i veckan. För mig har det sällan varit så viktigt som nu. Jag har lite att pyssla med så blir det inga inlägg på några dagar är det därför. go´Kväll

10 kommentarer:

  1. Jag hopas verkligen värmen kommer tillbaka snart. Tror det ser hyfsat ut till helgen i alla fall. Ser ut som du haft en mysig helg i alla fall:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också och visst var det en lugn och mysig helg, helt klart! Klem

      Radera
  2. Vilken söt unge! Hollister får jag lite panik på, avskyr parfymlukten därinne! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är ett charmtroll. Musiken och mörkret kunde jag varit utan på Hollister, men jag älskar faktiskt doften.. Klem

      Radera
  3. Men hallå; ta bort orange blommor - hur tänkte du där? ;)
    Skämt åsido vi har också dagliljor och de är fantastiska.
    Loppis är kul så jag hoppas komma iväg på nån i sommar; utan barn dock för hon uppskattar inte dessa former av nöjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah, anade nog att du skulle reagera på det ;) Nej, de är fina och mörkt orange ju, vilket är helt ok. Loppis är alltid kul. Alltid! Klem

      Radera
  4. Vad är det för fina vallmon? Har bara sett röda förut, visste inte ens att det fanns andra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det finns en hel del färger, dessa har alltid funnits i min trädgård. Ettåriga, men självsår sig rikligt. Sån´t gillas ju. Klem

      Radera
  5. Lövely lövely!! Nu har jag hört att vädret ska bättra på sig i veckan. Thank Gadd!
    Grattis till rosorna än en gång.
    kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack jag är glad som ett barn! KLem

      Radera