L

onsdag 26 juni 2013

Tremastare

Jag tycker nog att Tremastarblommorna förtjänar ett eget inlägg. Särskilt en dag som denna, när det fullkomligt vräkt ned regn här och trädgårdering inte är att tänka på!
 

Blomman är knappt femkronestor och vill helst ha sol för att slå ut. Sen sitter det en klase knoppar under och mer än 2/ klase har jag inte sett utslagna samtidigt, men den är fullsmockad med klasar.
 
Som en del annat, har de med åren korsat sig med varandra. Den Blå är originalplantan och den är inte så lysande blå som det ser ut på någon bild, men mer åt det lila hållet.


De har genererat en som är ljust lila och en som drar mer åt det rosa hållet, fast den ser vit ut på bilderna.
Mkt bra!
 

  
den vita har jag liksom snott. Den växte vid en vägg på en av de burar jag bott i och jag tänkte att en liten bit är det väl inte så farligt om jag tar? Oavsett, måste det vara preskriberat nu…Nedanstående är min favorit.
 
 
De kan tyckas oansenliga kanske, men fyller snyggt i rabatterna med sina långa, lansettformade blad och bildar snygga tuvor naturligt och de blommar länge. Go´Kväll

4 kommentarer:

  1. Jag gillar dom med har några olika färger i rabatten, tycker att de är effektfulla i formen och så är de ju vackert blå! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag skrev nyss hos Fiona och du och hon borde ha en roadtrip till Ed och min trädgård:) Ni skulle uträtta mirakel, haha
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättevackert och ska ni till Hilde så ska jag med så det så. :)
    kram!

    SvaraRadera
  4. Dom gillade jag extra mycket! Så himla vackra!
    Och vad säger du Flippis, ska vi kasta in några hackor och spadar, våra blomspannar och dra norröver?!;)
    Kramar

    SvaraRadera