L

måndag 22 juli 2013

Bada & Bruce

Ja, det blev havet igen idag. Med Mr T. Det är liksom bästa stället att vara när det är semester och dessutom nu 22 grader i vattnet. I alla fall tycker jag det..


Vi anlände förhållandevis tidigt, runt halv 11- tiden och då var faktiskt just denna bryggan tom sånär som på en enda. Längre upp på dagen, såklart fullt med folk.


 Det var både snuttefilt och brassestol med och det badades, lästes, åts himmagjord sallad och lyssnades på "Sommar i P1". Halv 4 körde vi till Nama på Byn och hämtade Sushi, som vi sen åt i Paradiset. Helt perfekt mat när det är så varmt ju.


Sen var det biodags. Det hör verkligen inte till vanligheterna för mig på sommaren, men om en film visas endast en enda dag och den dessutom handlar om The Boss, är det bara att gilla läget.


Och vi gillade läget! En slags dokumentär om några fans i olika delar av världen. En tjej som dansat med honom, ett par som spelat med honom, en som fått tröst av honom, en pojkvän som tvingats följa med sin flickvän Europa runt på konserterna och några till. Välproducerat av Ridley Scott. Roligt och väldigt rörande. Dessutom en 5-6 låtar från en konsert i London, där även Paul Mc Cartney gästspelade.


Mr T skulle fota mig utanför bion, men någon glömde luren i bilen, så det blir istället glassbild utanför Coop. Marabou + Vanilj kan väl inte vara fel? Det var det inte kan jag säga...


Det har inte varit någon Paradisrapport på länge och jag har mycket att visa, men det får vänta. I morgon ska jag på utflykt och som jag ser fram emot det då!! Go´Kväll

10 kommentarer:

  1. Semester har aldrig varit så skönt som det är just i år tycker jag. Mycket är tack vare vädret och jag är tacksam för skåneväder i Dalsland:) Njut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller verkligen med, det är ofattbart ljuvligt nu och jag njuter så jag nästan spricker! Klemar

      Radera
  2. Men 22 grader i vattnet; vilken höjdare! Åhus lär nog aldrig hamna över 18...
    Ja det är härliga dagar nu och glad att jag jobbar på natten. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg inte det, det blir ju bara varmare och varmare... ja, smart drag att jobba natt. Kom å hälsa på? Klem

      Radera
    2. Absolut! Får man ta hunden med sig in i himlen?
      Lite lättare att hitta dag då. Om inte hittar jag en dag iaf:)

      Radera
  3. Åh! Jag gillar allt på dina bilder:) Och vilken härlig sommarkulör du fått:)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en toppendag! Förmodar du har en rätt schysst kulör du med ;) Klem

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera