L

tisdag 16 juli 2013

Blomsterprakt & Semester!

Ma och framförallt Pa, är ju också trädgårdsintresserade och såhär fint har de hemma hos sig nu. De bor i marklägenhet sen några år tillbaka och har väl kanske inte längre trädgård i den bemärkelsen, men gräs längs ena kortsidan och en del rabatter och krukor givetvis. Jag är glaet imponerad av lådorna på räcket!


Amplen i mitten av bilden fick Ma på mors dag. Hon önskar sig en varje år och den pryder verkligen sin plats. Friska fina plantor och inhandlad på Parkeringen i Paradiset, där det fram till midsommar är blomsterförsäljning.


Gillar fatet med taklök skarpt. Det har stått ute flera år och kommer lika fint varje vår.


Boxbum. Varför planterade jag inte boxbumplantor när jag köpte Paradiset? Då hade jag haft ganska fina, täta vid det här laget..


Hortensior trivs bra där de bor. Inte alls i Paradiset, men här kommer de troget och blommar oförtrutet tills det fryser nästan. De har dock inte börjat blomma än, men den stora i bakgrunden av stora bilden är alltså planterad i marken.


Denna rosenpelargon härstammar från en stor planta jag hade för många år sedan. Nu har jag bara en liten kvar, men känner jag att jag vill ha fler, vet jag ju vart jag kan ta skott i alla fall.


Ja, sen har jag idag jobbat min sista dag på drygt 4 veckor. Hur skönt? Ni som vill komma i kontakt med mig under den tiden, gör det enklast på mitt mobilnummer. Jag kollar bara mailen sporadiskt, eftersom det är min jobbmail och jag alltså inte blivit färdig att skaffa någon ny. (bedrövligt...) Go´Kväll!

5 kommentarer:

  1. Ja det var en prunkande trädgård det!
    Gött med semester och jag hör av mig så vi kan hitta en Paradisdag.

    SvaraRadera
  2. så fint de har det.

    och förstår var ditt intresse kommer ifrån. <3

    och TACKAR o bugar för posten idag <3

    SvaraRadera
  3. Det är väl aldrig försent med en boxbom?!
    Klart att du ska prova en sån:)
    Kram och ha en skön semester!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog lite samma här, min m och p har alltid haft trädgård med fina blommor. Jag tar med mig ibland plantor hem från dem. Jag borde fota mammas stora röda pelargon, jag och grannfrun beundrade .
      Kramas

      Radera
  4. Ha en underbar semester! Åh, vad fint de har det!
    Kram Pernilla

    SvaraRadera