L

lördag 20 juli 2013

Från 1 till 7

I går morse (halv 10 är inte morgon, det är förmiddag!!) var jag och fixade till håret. Välbehövligt, eftersom jag räknade ut att jag inte klippt mig sen familjens frisör var hemma och det var i December..

Jag gick därefter till Möllan. Min ambition är varje semester att handla där åtminstone en gång i veckan och än så länge håller det ju. Det har varit lite dåligt med det de senaste åren, men nu ska jag banne mig dit minst en gång i veckan!


Älskar verkligen gå runt där och botanisera. Det var dessutom perfekt väder för det. Molningt, men varmt.


Hemma med mina inköp lagom till lunch, som blev frulle för mig, för jag åt inte innan jag stack och det blev underbara mackor och jordgubbar såklart. Precis då började det klarna upp och vi fick en maxtemp på 24 grader. Mkt bra!


Lyssnade till ännu en bra sommarpratare och trädgårderade lite. Sen kom A och frågade om jag ville äta med dem. Det ville jag givetvis. M gör gudomliga vegetariska pannbiffar.


Sen kom Mr T, som varit en sväng på stan efter jobbet men som nu också går på semester. Vi gick och handlade lite mat, sen när vi var tillbaka hade sommarfamiljen plötsligt förökat sig med äldsta dottern L, hennes pojkvän M och så E då. som är ännu mer rosa i kalufsen än innan.


De goda jordgubbarna jag shopsat på torget blev tillsammans med vaniljglass vår dessert och då hade vi flyttat in till mig, eftersom det blåste lite fortfarande och jag har lä.


En ganska ordinär sommardag i Paradiset alltså, men som jag älskar dessa anspråkslösa härliga dagar.  Så från att ha skrotat runt själv på förmiddagen, var vi plötsligt 7 runt bordet och vi satt ute till närmare elva- tiden innan var och en gick in till sig, Mkt bra! När detta publiceras, är jag på stranden och kanske blir det premiärdopp..


12 kommentarer:

  1. Det låter som en perfekt semesterdag i min smak!
    Hoppas du fick en fin dag på stranden! Blev det premiärdopp? :-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fick jag och minsann blev det premiärdopp också. Mycket Bra! Klem

      Radera
  2. Så skönt med frisörbesök och kvällen såg ju alldeles förträfflig ut!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var helt underbart och hon hade massagestol vid tvätten, hur skönt liksom? Klem

      Radera
  3. Älskar Möllan och trivdes faktiskt bra när jag bodde där.
    Bra ambition att handla där. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså Paradisbussen stannar precis där, så jag ska absolut försöka..Klem

      Radera
  4. Precis så som semester ska vara. Underbart!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så ja. Oplanerad och opretentiös.. Klem

      Radera
  5. En ordinär dag i paradiset låter som en perfekt semesterdag.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker verkligen det.. mycket mer behövs liksom inte vissa dagar. Klem

      Radera
  6. Det ser underbart ut och jag hälsar mer än gäna på igen!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det och du är välkommen precis när som helst! Klem

      Radera