L

tisdag 30 juli 2013

Hovdala slott & på Finbesök

I söndags var jag uppe i ottan (återigen, 07.30 är inte ottan!!) och satte mig på tåget norrut. Närmare bestämt till Hässleholmstrakten, där jag träffade lite fina släktingar. Vi möttes upp vid Hovdala Slott och det var första gången jag var där.


Himla fint ställe med väldigt mycket att titta på. Det kommer fler inlägg härifrån, ett från det ljuvliga orangeriet och ett med kossorna, som strövar helt fritt i området.




Utsikten en bit upp är inte heller något att klaga på precis. Det kom en liten skur precis när vi körde uppåt, men det varade max 2 minuter tack och lov


Målet var denna gamla ruin, som en gång varit bibliotek 


Här var utmärkt att ta lite bilder, men att få 5 vuxna och 3 barn organiserade, var lättare sagt än gjort..


 Efter fika  med räkmacka, gick tåget tillbaka söderut och jag var på finbesök hos de här 2 herrarna och Fiona förstås. Badade i pool för första gången på åratal. Hur lyxigt? Och blev allmänt bortskämd hela kvällen.
  

Så mys att sitta och ha det bra med en jycke i knäet..


Somnade gott, för att även igår varit uppe relativt tidigt för miniutflykt på Österlen med Ma och Pa.
Men det tar vi senare, Efter att jag kommit hem från Louisiana. Här går det i ett, men jag njuter varje minut av min semester! (..och verkar inte precis bry dig om att du för tillfälligt har 2 trädgårdar att sköta!! bedrövligt..) Go´Kväll (god morgon)

10 kommentarer:

  1. Åh vad härliga bilder! Jag gillar Hovdala och är ju från hullan så den är bekant. Hoppas du hade superkul på fotograferingen. :-)
    Massa kram och bada lite till för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det regnade rejält när vi skulle sätta igång, men sen blev det bara bättre och bättre. Tur hade vi! Klem

      Radera
  2. Ja det finns ett antal saker som jag ska göra varje sommar som liksom aldrig händer; Hovdala är en av dessa. Wanås en annan. Så jag tänker att om du kommer hit och styr upp så kommer jag iväg. =)
    Skämt åsido så har jag ev ett jätteroligt uppdrag åt dig i oktober - om du vill.
    Vi kan väl höras?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men slå en signal vet ja´blir ju nyfiken nu! Jag jobbar på torsdag, men annars är det rätt lugnt.. ;) Klem

      Radera
  3. Du måste ha den mest perfekta semestern man kan ha! Å så mysigt allt ser ut! Avslappnande och skönt men ändå massa som händer. Gissa om jag är sugen på att köpa grannstugan!! :-D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klagar verkligen inte, det är precis så..lugnt och fint, men ändå aktiviteter. Såklart hjälper vädret till och nu är det en annan superfin stuga till salu! ;) Du är så välkommen, Storklem

      Radera
  4. Härlig utflykt! Varit på bröllop där samt dop i orangeriet. Riktigt mysigt ställe.

    Visst är semesteröivet underbart.
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar semesterlivet ja! Det är mycket bröllop där och det förstår man ju så fint som det är där. Klem och hoppas du har det toppenbäst!

      Radera
  5. Hej, har sett dina inlägg, men liksom inte kommit mig för att skriva, men det är jätteroligt att följa dig. Mycket imponerad av din trädgård! Moral-Madde har nog en del att säga till om eftersom den är så fin;-)

    Bilderna här ovan var också så härliga, speciellt humlan (gillar såna) och den på de två hundarna, svårt att ta bilder på djur, bara att få dem att titta åt samma håll samtidigt...

    Tack
    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så roligt att du kollar, och man behöver verkligen inte kommentera alla inlägg, det är ju sommar för 17! Jag bloggar sent på nätterna nu för att inte missa utomhuslivet. Vill dock inte ha uppehåll, mest för min egen skull, för det är så roligt att gå tillbaka och kolla vad man gjort. Snällt du skriver om mina bilder, det värmer ska du veta! Kram

      Radera