L

onsdag 24 juli 2013

Kvällspromenad

Jisses, ja förlåt men jag måste bara säga att det är helt UNDERBART att ha semester nu. Komma ned till havet och se att det är 22 grader i vattnet 10.00 och 23 grader 13.00. Så jag har nästan badat mer än varit på land idag.

Jag har även sagt hejdå till sommarfamiljen, som nu drar på semester. Lite tråkigt, men jag förstår dem såklart och nu kommer hela familjen vara samlad för första gången denna sommar. 
Nu gäller det för mig att gå kvällspromenader, fast jag inte har sällskap. Vi går ju nästan varje kväll och jag brukar inte ha kameran med mig, men härmdagen blev det i alla fall några ajfånade bilder.

Först gick vi ned till körsbärsträdet, även kallat "Kådaträdet". De nedersta grenarna var länsade, men skam den som ger sig, vi hoppade, fick tag i en jättegren och resultatet var ju inte på något sätt dåligt...


Det är fint i de allra flesta trädgårdar, särskilt nu när alla stockrosor blommar..vissa favoriter har vi ju och vet nu efter alla år vart de ovanligaste växterna finns, vilken stuga som har de mest väldoftande rosorna ut mot gången och så den japanska, som växer fram lite pö om pö..


Många har rosen portaler och denna är en av de absolut finaste.


En väldigt skarp färg på huset, som f ö matchar E´s byxor, men med den blomsterprakten, fungerar det faktiskt riktigt bra.


Sen tog E några "helt spontana" bilder på mig och A. Mkt roligt i trädgårderingsoutfit och allt...


Morgondagen blir repris på dagen med sol och bad på förmiddagen och utflykt på eftermiddagen. (du borde kanske trädgårdera och kanske städa inne istället för att bara roa dig) Förr eller senare blir det sämre väder och då kan man röja lite inne. Jag hoppas dock på "senare"..

3 kommentarer:

  1. Rosenportaler.....underbart....kanske något för nästa sommar!
    Vad trevligt ni hade det igår.....Helsingör är fint.
    Minns en glass med mums-mums på toppen!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. tack för Paradisbilder ! Klart du ska ha varmt i havet när du har semester - fattas bara :)
    Många kramar finis

    SvaraRadera