L

onsdag 10 juli 2013

Maiden & Monet

Jag och A brukar gå kvällspromenader. Oftast tar vi ”yttervarvet”  i Paradisområdet och nu när inga barn följer med oss längre, har vi rätt bra tempo. Tills vi hittar någon blomma att beundra eller sniffa på. Igår gick vi emellertid betydligt längre. Till Pildammarna närmare bestämt. Vägen dit går dock genom Paradisområdet och jag kunde inte låta bli att stanna till vid denna ljuvliga Stockros. De har börjat blomma nu, men ingen av mina egna har ännu slagit ut. 


Vidare mot parken, mötte vi Iron Maidens turnébuss. En snubbe hann jag se innan den susade förbi och kameran fick jag inte upp heller, men alla crew- bussarna stod på plats. Det blir säkert bra ös där ikväll och om det blåser på rätt håll, kommer jag att kunna höra konserten.


Framme i Pildammarna, var kvällens konsert precis slut, men såhär ser det ut i alla fall. Nästa onsdag ska jag dit och lyssna. 


Eftersom folkströmmen därifrån var omfattande, gick vi genom Rosenträdgården. Lite sent men några fina var där i alla fall.



För målet med denna runda var detta. Blomstergången som brukar vara så otroligt fin. Och man skulle kunna tänka sig att årets tema skulle tilltala mig,



 men jag vet inte…det ser lite fjuttigt ut på något vis och jag saknar höjd i rabatterna, fast Paradisblomster och Vädd hjälper till. Förra årets tema var "Orientalisk matta" och HÄR kan man se hur fint det var. Visserligen lite senare på säsongen, men ändå..


Sen tog vi ett halvt varv runt själva dammen också på vägen tillbaka . Mkt Bra!


I kväll ska jag till Byn och allsång på Kajutan. Underbar miljö vid småbåtshamnen och jag hoppas på fint sällskap och att det blir en lika fin kväll som igår men det är klart svalare, så jag har jeans för första gången på länge och långkoftan jag köpte på roadtripen .


 Go´Eftermiddag

4 kommentarer:

  1. Borde kanske ta en hotellnatt i Malmö och upptäcka annat bortom gågatan... Det där såg ju så vackert ut!
    Och du - Smash har i alla fall funnits på Ica Maxi här.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl en utmärkt idé? Kommer du själv, har jag ju en sängplats också. Ica Maxi ligger (som tur är) på "fel håll" från mitt sett, men på semestern´ska jag klart kolla upp det. Klem

      Radera
  2. Här har du en som bara längtar efter att få se alla stockrosor! Det växer så många fina i den där lekparken i Ystad som vi var i förra sommaren, nästan svarta:) Och Maiden hade ju inte gjort ont att få se. Eller i alla fall förbandet Sabaton! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktum är att jag tänkte på dig både gällande Stockrosen och Maiden. Var på Byn (Limhamn) igår och Stockrosorna blommar för fullt där. Min är dock tröga, men den som väntar på något gott.... Maiden spelade för kung och fosterland. Eftersom det var i princip storm och på rätt håll, hörde jag alltihop klart och tydligt. Sabaton tyckte visst det var "cool" att vara i Malmö, hahha. Kramar

      Radera