L

torsdag 18 juli 2013

Reashopsing & Allsång

Första semesterdagen inleddes mulet och jag tog därför en snabb tur på stan med Ma. 30% på reapriset kunde jag inte motstå, därför fick denna fina tröja som jag länge velat ha, bli dagens inköp. Mkt Bra!


Sen lunchade vi och flanerade en stund och tittade på alla fina blommor i city, innan vi båda kände att det nog var dags att åka hem till lugnet igen. En timme senare eller så, skingrade plötsligt molnen sig och det blev en varm eftermiddag med klarblå himmel. :)

På kvällen var det allsång  i Pildammarna. Ett nytt koncept för mig, men av erfarenhet drar det alltid mängder med folk, så jag var där 1,5 timme i förväg och tog lite platser också. Strax innan det började, var det hyfsat fullt. Jag har varit där då de inte släppt in en enda människa till, men så var det inte idag. Skulle gissa på 2000-2500 ungefär...

 

Äta är ju ändå både en nödvändighet och ett bra tidsfördriv när man ändå sitter där och kommer på att man glömt det där med middag, så väninna M hade det med sig när hon kom. Den var gudomligt god. Lite otraditionell och med 3 olika såser som hörde till de olika bitarna. 


Sen kom A och E. Sommarfamiljen består i pincip av de 2 mesta av tiden. Pappan M ibland, men han jobbar fortfarande och de andra 2 flickorna är inte så intresserade längre av att bo i stugan..


Josefin Johansson (vart har jag sett henne förut??) ledde allsången med den äran. Hon sjunger riktigt bra måste jag säga. Inte alla klarar av att sjunga Euforia t ex, men hon gjorde det galant. Rolig var hon också.


Det var låtar av denna typ som avhandlades. Några gästartister också, som sjöng både eget och allsång. Det är dags igen nästa onsdag och frågan är om det inte är värt att gå dit om man ändå inte har något annat för sig...
 Sen gick vi hem och resten av kvällen tillbringades med att vattna och därefter färglägga  i E´s många målarböcker. Ja, vi gjorde det alla 3. Jag, E och A. Samtidigt lyssnade vi på musik och drack te. Mkt Bra!

Tack för all stöttning i föregående inlägg. Jag kan inte göra så mycket just nu och försöker att inte tänka på Buren så mycket. Jag orkar helt enkelt inte, därför kommer jag inte skriva mer om det eländet här just nu heller.  I kväll blir det änterligen Rickard Lindgren på St Gertruds innergård, JAG LÄNGTAR!!

4 kommentarer:

  1. Känner också igen den där Josefin men kan inte komma på varifrån! Trist med Buren, läste i tidigare inlägg. Hoppas han inte hunnit förstöra allt för mycket....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Störigt är det iaf. Att jag inte heller kommer på vart jag sett henne!! Ja, jag har inte varit i buren sen i fredags,fasar för att gå upp där, men håller tummarna att den är i någorlunda skick. Välkommen till Skåne :) Klem

      Radera
  2. Ja, det var alltså inte fel på något vis! Klem

    SvaraRadera