L

måndag 8 juli 2013

Sanningen om Lördagen

Många underbara inlägg från Lördagen har jag läst, men nu ska jag berätta hur det egentligen gick till!

Det första jag gjorde var att delegera till Fiona och Tigern att sköta välkomstdrinken, slapp jag ju det och kunde istället knalla iväg och plocka upp lite ”random” tjejer i fina klänningar för att styra in dem i Paradiset.


Sen gömde jag mig både i förrådet och köket, så de fick själva hitta filtar att lägga ut på gräset, så de åtminstone skulle slippa stå upp hela tiden.

  
Det var ett himla liv, så jag kände det var lika bra att skicka iväg dem på en tipsrunda istället så att jag fick lite lugn och ro ;)
 För säkerhets skull, fick de även en karta, men vissa verkade ändå gå åt fel håll direkt…

  
När de var tillbaka, slog jag på stort och gav dem varsin flaska vatten, så att de inte skulle få värmeslag och svimma på kuppen.


Sen fick de göra lekar relaterade till tipsrundan och det var mycket underhållande. I alla fall för mig som enväldig domare. Tigern har alltså inte tandvärk, hon räknar...




Men. Man kan ju inte dra hem en hög människor och sen inte bjuda på något annat än vatten, så vi satte oss till bords.  Vid det laget, höll de förmodligen på att dö av hunger, för t o m det något brända brödet åts det av. Som vanligt, skyller jag på ugnen!
Tack snälla Ma för att du fixade så god Fläskfilé till oss!

  
Resultatet av tävlingen? Tja, ganska mediokert, haha. 5 rätt av 10 möjliga var bäst. Å andra sidan var det ett par stycken som lyckats skrapa ihop det, så utslagstävling blev det och därefter prisutdelning.


Ja, sen satt vi väl där och drack vin, snackade och hade det allmänt bra tills jag kom på att jag ju bakat också. Cheesecake med hallon och Lemoncurd. Som faktiskt inte blev bränd av någon anledning.


Frk Abbe hade bästa partytricket med sig och såhär glad var jag för det. Men det var ju inte i håret den skulle sitta förstod jag sen, utan runt handleden såklart!


  
Mörkret föll, men vi satt kvar. Visserligen med lite mer kläder och filtar, men dock. Vädret kunde inte varit bättre!
  
Tillslut var det bara jag och Tigern kvar och vi stupade i säng. Faktum är att jag tror hon nästan redan sov när vi gick in, stackar´n!

Att ha så härliga människor, som dessutom diskade, plockade undan och hade fina paket med sig, var ett rent nöje och jag skulle göra om det vilken dag som helst! Ni är fina inifrån och ut.

Särskilt tack till ”kökspersonalen”, till A som tog så fina bilder på oss och till Sanna, som hjälpte mig med det dagens I-landsproblem, ”hur komma vidare Candy Crush”.

Tigern hade den goda smaken att sova över och efter frulle, drog vi upp i stan en sväng. Först Udda Tina, sen Åhléns där ett tunt utbud av reakläder provades, sen åt vi lunch på Lilla Torg, strosade vidare och avslutade med en glass vid kanalen. Mkt bra!


Nu är det tomt i Paradiset…hoho vart är ni? Jag känner mig lite ensam helt plötsligt….

24 kommentarer:

  1. Åååh... vilket dunderinlägg! Ljuvliga bilder av en underbar dag! Så bra vi hade det, så gott, så trevligt och så mysigt! Vi kommer gärna igen :-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..och ni är naturligtvis mycket välkomna! Klem

      Radera
  2. Det var helt underbart. Jag blir alldeles varm och glad långt ner i magen när jag ser bilderna. Tänk att det bara är två dagar sedan. Tack igen fina du!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Ler bara jag tänker på det... Klem

      Radera
  3. Tackar än en gång även om jag allt känner mig lite tjatig och jag ser att klarat flera banor på Candy crush nu minsann. ;)

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, ja nu är jag på sista nivån igen, så jag ska försöka klura ut hur jag kommer vidare, annars kanske jag ringer för lite telefonsupport ;) Kram finis

      Radera
  4. Aldeles vidunderlig!!!
    klem:)

    SvaraRadera
  5. Å, så underbart ni hade det i ditt fina paradis. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade ju det, men det är lätt med de gästerna, Klem

      Radera
  6. Kramar bästa fina du. Har massor med bilder till dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, spännande! Kramar tillbaka finis

      Radera
  7. Fina bilder på goa bruttor! Förstår att ni hade det bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade ju det! Vädret gjorde ju sitt till förstås, men det var så kul att träffa alla, du var saknad! Klem

      Radera
  8. Vad mysigt vi hade det! Längtar tillbaka och kommer snart igen om jag får :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är välkommen tillbaka närhelst du vill, tveka inte! Klem

      Radera
  9. Lovely! <3
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det. En mycket lyckad dag på alla sätt, Klem

      Radera
  10. Så otroligt fint du ordnat med allt! Rena Bindefelt fixaren ju.. Fina bilder!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, tack så mycket. Det är inte första gången jag gör det, tycker det är så himla roligt att fixa. Klem

      Radera
  11. Svar
    1. Ja, hoppas vi får ihop en dag snart! Klem

      Radera
  12. Jaha - jag fattar...
    Inte blev man bjuden, nixpix återigen utstött bland H&M å Ginafolket, suck:
    Ingen flipp här inte... snarare flopp :(

    Härligt med en träff i Paradiset
    Take care
    Kram

    SvaraRadera
  13. Nästa gång ska jag tälta. Med eller utan fjäril i häcken:)
    Kram

    SvaraRadera