L

måndag 1 juli 2013

Småvaserna & Premiär

Välkommen Juli, men du kunde ju väntat lite... Juni försvann i ett nafs ju.


Vissa dagar hinner man mer än andra, visst? Idag var en sådan dag för mig. Visserligen gick jag en halvtimme tidigare från jobb, men ändå. Första stoppet var inne i metropolen för att hämta biljetter till en film som, om jag förstått det rätt, bara visas en enda dag och bara på några få biografer. Jag är hur spänd som helst inför att få se aldrig tidigare visat material och konsertbilder med Mr Springsteen.


Väl hemma, satte jag nytt i småvaserna. Eller nytt och nytt, det är i stort sett samma som förra veckan. Mycket suddigare bild bara...


Älskar Malvans milda rosa och den mörkt vinröda Borstnejlikan mest just nu.


Men nästa vecka blir det förändring. Rosa Rölleka har slagit ut nu och den är toppen till snitt.


Även Violkungsljuset, som jag fyndade i höstas på växtrea, blommar och har minsann både rosa och vita blommor. Mkt Bra! De ska jag inte klippa av dock, 2 ynkliga stänglar än så länge och de pryder sin plats i rabatten.

Jag har även klippt ett litet träd, klippt ned Plymspirean och grävt ned de 3 rosorna jag shopsade igår. Premiär också för de första potatisen, men det krävdes 3 stånd för att fylla denna skålen, så de får växa på sig lite till. Normalt sett har jag potatis veckan efter midsommar, som nu alltså, men i år kom de i jorden flera veckor senare än vanligt.  Förmodligen helt ointressant för er, men roligt för mig att läsa nästa sommar..


 Som sagt, vissa dagar hinner man en del, men vad jag inte gjort är att äta, så det ska jag göra nu.  Go´kväll

9 kommentarer:

  1. ja juni kunde varit längre....

    men så kul med bio som är bara en dag och den såg ju lovande ut.

    och blommor gillar dina fina bilder skarpt! <3
    Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ja jag ser verkligen fram emot att se den, fast det bär mig emot att gå på bio när det fortfarande är ljust ute, Klem

      Radera
  2. It is so wonderful that these lovely floral arrangements come from your garden. If I were your neighbour I would help my self to a few flowers from your garden. Did you find any treasures at the flea market with Fiona?
    Kramar,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..and you would be so welcome to! I bought some plants at the flea market... Problem though, where to put them, but one has found its place today at least. Also an old glass jar that I will use soon and most likely show in the blog. It´s so nice to hear from you and i hope everything is fine with you. Like your Insta- pics a LOT!! XOXO

      Radera
  3. Tips! Ta bort bilden på biljetten! Det är så många äkta biljetter blir "ogiltiga" då ohederliga använder streckkod och siffror till att göra koipebiljetter.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jisses!! Hur dum får jag bli egentligen??? Tusen tack, jag skulle avsky att medverka till att kopior blir gjorda. Klem

      Radera
  4. Kul med biokonsert, det blir nog toppen. Tack för vackra bilder..
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det verkar ju som att den här vädersvackan är på väg bort:) OCh jag ska göra sol och värme danser som galning inför helgen:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka bilder...vilken sommar... :)
    Soldanser här också.
    kram

    SvaraRadera