L

söndag 21 juli 2013

Småvaserna & Repris

Det blev i stort sett en repris på gårdagen med bad på Sibbarp, men idag var det bara jag och Ma. Som tittade på mig som om jag var lite dum i huvudet och sa  "är du inte vettig??!!" Yttrat när hon packade ihop för att cykla hem och se damfotbollen och jag råkade säga "kan ni inte sitta ute under parasollet och lyssna på radion?".. Där fick jag och jag skrattade gott när hon vinkade drog iväg.


Jag åkte strax efter pga tvättid. Hängde alltihop ute och njöt av värmen som tydligen är här för att stanna. Mkt Bra! Eftersom det är söndag, blev det nytt i småvaserna också.


De underbart mörka Borstnejlikorna blommar fortfarande. Nytt är att "ogräset" Grusnejlika, de blekrosa tofsiga, har börjat blomma nu. Lavendeln sjunger på sista versen, utom en planta som verkar vara av annan sort än min andra. Den rosa Röllekan är jättefin och står väldigt länge, både inne och ute. Liksom den vita vi kallar Studentknapp, men det heter den sannolikt inte...


Sen blev det kvällspromenad med A och E. Jag semesternjuter så att jag nästan spricker! Hoppas ni har det bra allihop oavsett vad ni gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar