L

söndag 14 juli 2013

Småvaserna

Helgen har varit relativt lugn ändå. Lite drama, men mest lugn och ro, vilket varit bra. I går var det fullkomligt underbart väder med toppnotering på 26 grader och bortsett från  att jag band upp hallonen, låg jag mest på snuttefilten och lyssnade på Sommarpratare. Rekomenderar å det bestämdaste både Jenny Strömstedt och Louise Linder.

Och idag vann MFF med 4-0 mot Åtvidaberg. Mkt bra såklart!

Småvaserna innehåller denna vecka fusk i form av perenn Luktärt, eller Rosenvial som den egentligen heter. De växer i nästan varje trädgård här, utom i min men också strax utanför Paradisområdet och det är där dessa är plockade. 


Annars är det mest fokus på Lavendeln nu, som blommar så himla fint. Det verkar som att jag har ett par olika sorter, för alla har ännu inte slagit ut...


..sen vet jag att det är fler som anammat det här med småvaser. Kan ni inte visa? Jag är så nyfiken och inspiration av andra kan man väl aldrig få nog av, Go´Kväll

4 kommentarer:

  1. Rolig bloggutmaning och jag ska se om jag kan få till någonting.
    Lavendel är någonting som jag älskar och jag drömmer om lavendelkantade gångar.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det första jag gjorde var och gick ett varv i trädgården, för att se vad som hänt! Några stockrosor hade slagit ut, spännande och se vilken färg det blev. Jag hakar på din utmaning!! Blommor har jag gott om!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Luktärter är en av mina favvoblommor sedan liten! Såg faktiskt sådana när vi gick omkring runt Paradiset (så jag vet nig var du plockat dom:))
    Jag har kört en runda med blommor i mina småvaser, det blev ganska fult så jag fotade inte....ska prova igen !
    Kram

    SvaraRadera
  4. Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser bilden på luktärtorna...Min farmor hade hela trädgården full när jag var liten och satt in dem i små vaser...härliga barndomsminnen!
    Kramar!

    SvaraRadera