L

onsdag 24 juli 2013

Utflykt med finisar

Såhär glad var jag igår!

pic by Josanne

För vid lunchtid satte jag mig på tåget norrut, för att träffa Gunnarssonskan + dotter, Josanne och Christina.  Och när man kommer till Helsingborg, känns det lite tradition att fota sig vid dasset. Men jag vet inte, jag verkar ha legat av mig, för någon bra bild blev det icke!


Ja, sen satte vi oss på båten och for över sundet till Helsingör. Mkt Bra! Jag vill åka dit minst en gång/semester och som vanligt nu förtiden, var dessutom vädergudarna med oss.


 Inte blev det många affärsbesök, men Lisbeth Dahl kan man ju bara inte gå förbi utan att gå in i.

Men mat hägrade och jag kan väl säga som så att det var tur att ingen beställde varm mat, för när vi hade fotat klart och väl började äta, hade den i så fall varit kall.. Men så gott det var och jag som inte precis är någon öldrickare, njöt av den iskalla Tuborg jag hade i glaset.


Sen flanerade vi planlöst vidare och njöt av att vara lediga, vara där med varandra och jag tror vi slappnade av rejält allihop


I julas, när jag var här med Josanne, hittade jag ju Henning och även denna gång blev det köp på samma ställe. Den där lite gömda bakgården är verkligen en pärla.


Det är mys i Helsingör, så är det bara och detta är en av anledningarna för min del i alla fall. Helt underbara hus om man bara lyfter blicken lite...


Påväg mot båtarna, passerade vi och suktade vid den absolut finaste blomsteraffären..



..men det blev inget köp där, utan på torget istället. Det är nästan stört omöjligt att gå förbi torget utan att handla något. Så mycket fint och väldigt prisvänligt också.


Tillbaka i Helsingborg, satte vi oss med kaffe i Josannes trädgård.

pic by Josanne

Det var ljuvligt. Lite trötta fötter och sug i kaffetarmen, så dagen slutade på bästa sätt.


Shopsingen? Ja, ett armband av Agat och en Orkidé. Mkt Nöjd!


1000 tack tjejer, det är alltid lika roligt att träffa er. Nu drar jag strax till stranden med Mr T.

10 kommentarer:

  1. Ser hur mysigt ut som helst och jag önskar jag hade kunnat vara med. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lätt arrangerat annars, om andan skulle falla på nu när du änterligen har SEMSTER!!! Klem

      Radera
  2. Ja Helsingör behöver ett besök då och då. Fast jag väntar tills värsta turisthysterin lagt sig.
    "handikappade ungar och mög" du vet. Slipper gärna såna människor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte inte på det förrän efteråt, men det var faktiskt ovanligt lite folk där för att vara semestertider, klem

      Radera
  3. Härligt! Så ledsen att jag missade dagen men nästa gång ska jag lägga in om semester till den dagen.
    Många kramar
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut du ska göra, det är mys att åka över och gå där och strosa, käka och snacka skit.. Klem och hoppas du har det bäst!

      Radera
  4. Helsingör var ju hur mysigt som helst! Första men absolut inte sista vändan dit:) Och precis som du skriver var det ju så himla skönt att bara smyga runt och gå in där man kände för det! Så tack goa du för i går! We'll be back! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, jag trodde inte det var ert första besök där! Ja, det är jättemysigt och lagom stort också, Tack själv igen. Klemar

      Radera
  5. Vilken underbar dag! Nästa gång vill jag följa med:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du får ju se till att hålla dig "himmavid" ;) klem

      Radera