L

lördag 3 augusti 2013

Beachen x 2

Ni som kollar Insta (flippis343) vet att jag badat mycket på Sibbarp i år. Så även igår och som vanligt med Mr T. Det är fortfarande 22 grader i vattnet och det är fortfarande ljuvligt att simma mellan bryggorna där. Men igår kväll var jag på Ribersborgsbadet, som på sätt och vis ligger mellan Sibbarp och Västra Hamnen. Liksom häromdagen i Västra hamnen, har jag inte varit här i år och gissa om jag blev förvånad av att se att man nu smällt upp värsta strandrestaurangen där. Såhär glad är jag för det!


Palmer, levande musik, glada människor i alla åldrar. Mkt Bra!



Det här är T-bryggan och restaurangen ligger t h om den uppe vid strandpromenaden nästan


Tittar man åt höger, ser man västra hamnen. Stranden är faktiskt helt ok och att ha en så lång strand i stan är ju ändå inte fel..


Här är utsikten åt vänster. Fler bryggor alltså och om det inte vore så otroligt långrunt, är det idealiskt att bada här också


En av de tjejer som var med, känner killen i kepsen, som sjöng och spelade riktigt bra. Det var själva anledningen till att vi var just här..


I pausen, gick jag en tur och just nu är det nån slags nyckelpigeinvasion på gång här, märkte av det även idag


Ja, skål då för den bästa, varmaste sommaren i mannaminne!


Maten verkar helt ok och lite till.  Allt vi såg komma ut, både luktade ljuvligt och såg ljuvligt ut. Så pass att vi delade en tapastallrik, fast alla egentligen var mätta...


..sen kom det underbara kvällsljuset..



Killarna gick på scen igen och ja, vissa diggade kanske mer än andra...


Fattar inte alls att jag var i Metropolen när jag ser denna bilden, mycket märkligt...


Vi satt längst in i loungesoffor och när solen så gick ned, blev det folksamling och alla stod med sina ajfånar och fotade. Det kan man faktiskt förstå..jag tröttnar i allafall aldrig på att se solen gå ned.


Jag har det verkligen bra på min semester, helt osannolikt! Idag har jag varit på Sibbarp igen med Lingon, som roligt nog kom och hälsade på, sen blev det marknad. Hela kvällen har jag vattnat hos mig och sommarfamiljen, det skulle vara ok med lite regn nu. Helst nattetid om man får önska! Go´Kväll

12 kommentarer:

  1. Jisses och jisses igen vilken sommar och vilka bilder. Jag utnämner dig härmed till förste metropolampassadör som visar alla smultronställen.
    Så himla läckert.
    Tusen tack för idag vännen!
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, tack och tack själv, det var toppen! klem

      Radera
  2. Underbart...vilka härliga bilder.
    Kram Titti från sommarfagra Gotland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan gott tro det är ljuvligt på Gotland! Klem

      Radera
  3. WOW! Fantastico bilder, ser ut som en underbar kväll!
    Fast det var lite dumt att du nämnde den där nötcremeglassen i förra inlägget. Fatta att jag fått den på hjärnan nu... :o)
    Fast kul att se bilder från sin egen stad ur någon annans ögon, finns u tydligen sånt jag aldrig sett här... :o)Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Felåt... ;) men du måste faktiskt smaka den, helt överlägsen! Klem

      Radera
  4. OMG va nice! Semester är allt en rätt bra uppfinning :-)

    Kram
    Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Jag klagar inte en sekund:) KLem

      Radera
  5. Ser ju helt jäkla underbart ut! Sverige är allt bra fantastiskt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när vi har så fint väder som nu, känner jag inte någon längtan utomlands och det krävs heller inte så mycket för att man ska vara nöjd.. Klem

      Radera
  6. Underbara bildet! Och varför åka utomlands när man kan åka till Malmö?!:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, när vädret är såhär och med den stämningen, verkar det kanske lite onödigt? Klem

      Radera