L

söndag 4 augusti 2013

Finbesök & Marknad

Gårdagen kunde inte börjat bättre. Strålande sol och besök av Lingonbäret! Eller ja, jag mötte henne på badbussen och vi hade några underbara timmar på Sibbarp. Samma härliga väder, samma härliga badtemperatur och med det mindre härliga tillägget nyckelpigesvärmar. Men det står man ut med när vinden är så mjuk och varm att man inte känner den när man badat. Mkt Bra!


På eftermiddagen var det så dags för årets enda och bästa marknad. Gislöv. Det som är så bra med den är 2 saker; den är ganska liten och den ligger vid havet.


Eftersom Ma på samma sätt som jag blr kissnödig när jag är ute och åker, blir extremt kaffesugen så fort hon är iväg, var det just fika som stod överst på agendan.


Så efter inköp av de totalt ljuvliga Maglarpsbullarna, gick vi ned till havet och satte oss.


 Äntligen sand mellan tårna. 

Pa fotade mig och Ma. Mkt Bra!


Sen gick vi upp till marknaden igen och första stället jag stannade på, var hos han som odlar Trelleborgspalmen. De har haft palmer på sommaren i över 30 år och det var faktiskt väldigt intressant att lyssna på honom. 


Det fanns också mindre intressanta saker, men lotter måste man ju ta och jag gillade folkabussarna. Fast hade de varit i naturlig storlek, hade det givetvis varit ännu bättre


Halva nöjet är att kolla folk. Jag är förresten nästan helt säker på att mannen i vikingahjälmen firade midsommar i Paradisområdet..


Givetvis finns det även en tivolidel, men till min stora besvikelse, inget pariserhjul i år..


Däremot en gladmask som var jättefin. Förmodligen rolig att åka också. Jag testade dock inte någon av åkattraktionerna.


Denna var det dock nära, men jag vet inte..det var bara barn som åkte och det skulle nog kännas aningen pinsamt att åka själv.


Här testade jag lyckan, men de understa burkarna verkar vara fastspikade?


Shopsing? Jadå. Mission completed i form av ny plånbok och så ett armband, för jag verkar ha fått det på hjärnan på sistone. Moral- Madde köpte ett fläckborttagningsmedel som Ma påstår är det bästa hon någonsin använt. Jag undrar vad Fläckborttagningsmästarinnan har att säga om det?


Ännu en varm och rolig dag alltså.  Därför spenderades kvällen med vattning i båda trädgårdarna. Jisses vad jag har det bra. Paradiset inomhus blir dock lidande. Obäddad säng, kläder och grejor överallt. Ungefär som hos en tonåring  på semester i Magaluff eller nå´t skulle jag tro.. 

Förmiddagen idag spenderades därför med att röja det värsta (ja, när du väl masade dig upp strax innan lunchtid!! och jag vet inte heller om det du gjorde kan kallas städning..) Eftermiddagen ägnades åt ett besök hos släktingar. De har ett fantastiskt hus som det kommer några  bilder från i morgon.  Go´kväll

18 kommentarer:

  1. Det låter som en perfekt dag och förresten, med en maxicleaner är det väl egentligen bara att sätta in
    den lilla mirakelflaskan i rummet, stänga dörren och vips så är det fint.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAHAHA, underbart! Testande innan stranden idag, men det såg dessvärre likadant ut när jag kom hem, så det var väl bara lurendrejeri då? Klem

      Radera
  2. Var det gött eller gött att bada? säger jag med ett flin och längtar tillbaka. Fin du och ma är.. :) :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger att det var GÖTT!!!! ;) KLem

      Radera
  3. Så fick jag en lite dusta av fina barndomsminne från Gislöv. Tack för det. Där har jag knatat runt varje år sedan jag kunde går. :p Apropå att vi har fin strand så ä r du ju välkommen hit för att testa den. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill gäna komma och testa, trött på gräs och vill ju känna sanden igen mellan tårna´Klem

      Radera
  4. Både strandbesöket med Lingon och Gislövsbesöket med dina föräldrar ser härligt ut. Jag har inte testat det fläckborttagningsmedlet men när jag läser "ingredienserna" så verkar det riktigt lovande!
    Nästa år följer jag med dig, vi köper "campingbrallor" och kastar oss handlöst ut tillsammmans i den stora rutschibanan:))
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, nu har du sagt det och här är många vittnen ;) It´s a deal... KLem

      Radera
  5. kan säga att den masken är Axels favorit. Hans assistenter är mycket trötta på den... för den ska åkas varje gång han kommer i närheten av den, men han tjoar lika förtjust varje gång. Vilken sorg den dag han inte får plats i den... hehe (och han har även en sådan folkabuss inköpt på Hörby marknad) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, han har bra smak din son alltså ;) KLem

      Radera
  6. Maglarpsbullarna har jag missat! Nästa år....Kålmaskbanan finns på Parken Zoo i Eskilstuna. Har åkts ett otal gånger under åren! Nu är det Lilleman som åker dock, inte jag:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, se till att få dem färska bara. De finns i 4- pack på Coop, men det är inte i närheten av så goda de är typ färska då... Klem och såklart är det en kålmask!!

      Radera
  7. Svar
    1. Hej och tack, ja det var finemang alltihop! :)

      Radera
  8. Underbara bilder! Vilka härliga semesterdagar du har :-) Bad, utflykter och fantastiskt väder... Härligt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är alldeles underbart, denna sommaren blir svår att toppa! Klem

      Radera
  9. Det ser verkligen ut som du har en bra semester. Härliga bilder du bjussar på.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag klagar inte en sekund. Fast idag blev jag biten av en myra...stackars mig! ;) Klem

      Radera