L

onsdag 7 augusti 2013

Finbesök & Pildammarna (igen)

Jag visste att Cirkusen kom till stan idag, närmare bestämt till Sibbarp och jag hade planerat att ta kameran med mig till stranden, som det ju faktiskt blev idag igen, trots mulen förmiddag. Men den glömde jag alltså.. P g a alldeles för trevligt, blev det inga ajfån- bilder heller.  Det som är så roligt är nämnligen att alla djuren finns för allmän beskådning i något tveksamma hagar mellan parkeringen och havet.

Däremot var den med när jag, Mr T och denna sköning styrde stegen mot Pildamsteatern.


Det är väldigt svårt att försöka räkna ut hur lång tid i förväg man måste vara där för att få plats, ja utom när Mikael Wiehe och Världens snabbaste allsång varit där. Då kan man börja gå så smått på morgonen. Idag var det fullt när vi kom. Visserligen blev vi  lite försenade, men fullsatt alltså. Det är inte ofta jag sett det!


"Rokia Traoré från Mali är en av Afrikas absolut främsta musiker. Hon rör sig i gränslandet mellan blues-, afro-, rock- och singersongwritertraditionen. Texterna är personliga och politiska betraktelser över livet, immigration och vår samtida existens."


Afrikansk musik alltså och det var ett jädrans ös emellanåt. Folk dansade, klappade händerna och om inte det tappat lite på slutet, hade det nog blivit full pott, men det blir 4 flipfloppor.

Jag hängde upp mig lite på körtjejerna, som hela tiden hade hur sköna moves som helst och som fick mig att tänka på Mr Cohen´s körtjejer som kör lite samma synkroniserade rörelser under hans konserter. Hur coola som helst var de i alla fall.

 

Det finns en del kullar och slänter runtom själva scenen och vi fick minsann en liten plats på en av dem. Mkt Bra! 


Detta hade kunnat bli en riktigt cool bild kanske, om jag nu inte stoppat ned kameran för tidigt. En flock gäss som inte flög många meter ovanför oss. Men de drog sig snabbt söderut och så gjorde vi också.


Dock lite paus för dokumentation. Anledningen till att Josanne ser så glad och klurig ut, är att Mr T, liksom råkade spräcka sina byxor. 2 gånger dessutom. Och nej, jag har inte tagit bilderna så, jag har kapat av hans huvud bara, för jag vill ju inte visa honom, eftersom jag fortfarande inbillar mig att han inte vet att jag bloggar.


Efter ett snabbt shopsingstopp, for Mr T söderut och vi styrde kosan mot Paradiset och kaffekokaren. Sen vet jag inte riktigt vart tiden blev av, men rätt vad det var, drog Josanne också. Ännu en underbar semesterdag till ända...och i morgon ska jag tillfälligt försöka mig på det här "jobba". Jag satsar på halvdag! Go´Kväll



8 kommentarer:

  1. Oj så mysigt det verkar och vad rolig där om om Mr T. Han vet säkert men säger inget och går och gottar sig nu när du skriver som du gör. :p Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, ja man vet ju aldrig. Kanske är han så finkänslig att han inte säger något... Klem och så fint ni fått det med spaljén, blommorna och allt! Klemar

      Radera
  2. Tackar och bugar det finaste jag kan för en meganajs eftermiddag/kväll! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv så himla mycket. Trist bara att den skulle sluta med en hemresa för dig som tog så lång tid. Klem

      Radera
  3. Dom två understa bilderna på en så ini helskottas full i fan Josanne och den stackars mannen med spräckta brallor är helt underbara:) Och jag tycker gott du kan visa ansiktet på honom;) Är ju nyfiken på den mystiske mr T! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de bra?! Hon är så underbart härlig när hon ler ju och om du vill se Mr T, kan du kolla här http://paradisetvsburen.blogspot.se/2012/07/277-mr-springsteen-dagen.html visserligen inte den bästa bilden, men ändå... Klem

      Radera
  4. Haha, ja Josannes min säger det mesta. Stackars Mr T :) Ser ut som ni hade det alldeles underbart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han skrattade själv som tur var och det var en fin kväll, men jisses så biten jag blev. Helt fullt med bett av oklart ursprung när jag kom hem. Klem

      Radera