L

onsdag 21 augusti 2013

Göteborg Lördagen- I

Lördagen startade såklart med frukost. Jag ÄLSKAR hotellfrukost och Gothias är klart godkänd. 4 Flipfloppor. Saknade bara O´boy och Nutella.. Sen åkte vi till Freeport. 


Vid det laget hade molnen skingrats något och solen visade sig äntligen. Det blev dåligt med shopping. Solglasögon på OM, som jag rättfärdigade med att ”jag faktiskt inte har några bra svarta”, samt 2 par strumbyxor på NoaNoa. Mkt Bra!. Liksom när jag och Fiona var där i våras, hittade jag inget annat som lockade.


OM- butiken har fått in en del höst/ vinter, men jag hade hoppats på att lite mer sommar skulle finnas kvar. Detta har jag dock kompenserat med ännu ett Traderafynd, men det får jag visa en annan dag. Lunch var inte att tänka på efter den minst sagt stadiga frukosten, så det blev glass och kaffe istället


 Eftermiddagen bjöd på totalt strålande väder och det blev helt plötsligt shorts och linne- väder när vi kom tillbaka till stan. 


Framåt kvällen tog vi en sväng om Ullevi, för att kolla av stämningen inför kvällen. Där konstaterades att jag glömt min tisha, som jag köpte när vi såg The Wall förra gången.  Någon ny köpte jag emellertid inte, någon måtta får det vara..



 Sen tog Mr T en öl och jag en drink. Såhär glad var jag för det och såhär ser de nyköpta brillorna ser ut.



Kometen, Mr Lallerstedts krog, som f ö är med i White Guide hoppade vi över förra året, men nu var det dags. Det är väl inte precis gratis att äta där, men inte olösligt heller och dessutom värt varenda krona. Bara det hembakade brödet och det hemgjorda smöret, en del av det smaksatt med svamp, var nästan värt pengarna.


Jag åt Kalvfärsbiff med kantarellstuvning, madeirasky, gelé och friterade nypotatis. Mr T åt den största och godaste kalvschnitzel  jag någonsin sett. Menyn är inte jättestor, men allt, exakt allt lät väldigt gott, inte minst de 4 fiskrätterna och vi hade förmodligen varit nöjda med vad vi än tagit in. Vällagat, genuint och med god service av personalen. Rekommenderas å det bestämdaste. 5 Flipfloppor, svaga dock eftersom servitrisen glömde gelén och jag fick be om den, men det är ju en petitess i sammanhanget.


Vi satt på verandan, men ett toabesök är ju aldrig fel och då passade jag även på att kika in i själva restaurangen, där det var dukat med vita dukar, linneservetter och silverbestick. Såklart. Hade inte förväntat mig något annat. Toan var också väldigt flott och hade roliga citat på kaklet.


Ja, sen var det ju själva konserten, men den ska jag försöka berätta om i morgon. Go´Kväll

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg! God mat, shopping och konsert liksom? :)
    Massa kramar och tack för fina bilder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var inte dumt alls och restaurangen vill man ju gå till igen, Klem

      Radera
  2. Jättesnygga solglasögon:) Jag köpte samma på Freeport efter besöket i Paradiset. Ser ut som ni haft en riktig underbar helg, och jag ser fram emot mer.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är de snygga och sitter bra på också! Det var en kalashelg! Klem

      Radera
  3. Vilken mysig dag!Maten ser riktigtdelikatut:)
    Och solbrillorna,vilka snyggingar:))
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. m, de är så sköna på också brillorna och maten var superb! Klem

      Radera