L

torsdag 8 augusti 2013

Hovdala & Kossorma

I slutet av juli var jag vid Hovdala Slott och hälsade på släkten. Den dagen tog jag i runda slängar 500 bilder. Alltså har det tagit lite tid att gå igenom dem, inte minst p g a fint väder= utomhusvarande. 

När vi drog oss ned mot slottet igen, från den gamla biblioteksruinen vi träffades vid, stannade vi till och jag gick en bit. Magnifik utsikt!



Lille O behövde matpaus, så jag promenerade nedåt en bit och visserligen blev jag infomrerad om att det fanns kossor där, men att de går såhär lösa, var väl kanske lite läskigt för en stadsbo som jag...


De är ju för roliga. Ingen tjur finns bland dem och till slut vågade jag faktiskt gå förbi dem där  på vägen,


men snacka om att känna sig uttittad!


Om de nu tänker något överhuvudtaget som vi, hade det varit väldigt roligt att få veta vad det var!


Här är min favorit. Fast även hon stirrade på mig,


och till slut även stack ut tungan.. Men de där ludna fina öronen alltså...


F och P plockade upp mig och vi körde ned till själva slottsområdet.


Väldigt fint med köksträdgård och allting. Det blev dessutom jättefint väder, efter regnskuren vi hade på morgonen. Mkt Bra!


Här är innergården från s a s båda håll.



Här går man nog normalt sett in om man kör direkt hit. Jättefint är där och de har en hel del arrangemang  på sommaren också. Dans med Hästar (??), berättarkvällar osv. 


Efter en god räkmacka, var det så dags att säga adjö till lille O och övrig familj efter en jättehärlig förmiddag.
Orangeriet är ett kapitel för sig, som kanske kommer i morgon..


Idag har jag jobbat. Valde rätt dag, då det varit den sämsta på hela min semester, men något regn att tala om, fick vi inte. Ca 4 mm, så ikväll har jag mest vattnat (du sov ju middag halva eftermiddagen efter att du kom hem från jobbet! Ynkligt!!)  Go´Kväll

12 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut! Och kossor ja! Härligt med närkontakt, men vet hur det är. Stadsbo även jag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, ja de är ju faktiskt rätt stora sådär på nära håll... Klem

      Radera
  2. Härliga avslappnade kossor. Tror jag ska bli en sån i nästa liv.
    Åh trodde du börjat jobba helt. Ringer dig så hittar vi en dag för besök och det hemliga projektet jag tänkte engagera dig i =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag bara "gästspelade" på jobb igår och halva dagen idag. Ring du, jag är helt nyfiken nu! Klem

      Radera
  3. Underbara Mu´s. Ingen kan stirra som dom tror jag och det är ju lite pirrigt när de går lösa tycker jag. Särskilt unga tjurar.. :)
    Kramar och tack för finfina bilder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack och lov var där alltså inga tjurar, då hade jag stannat i bilen!!! men klappa någon vågade jag faktiskt inte.. Klemar

      Radera
  4. Men tjena på er!
    Måste erkänna att det var evigheter sedan jag var ute och bekantade mig i bloggvärlden å måste även säga att du har utvecklat din blogg i massor - den har alltid blivit fin men nu var den extra fin med alla bilder å så.

    Sköt om er
    å ha en bra helg
    Klem
    /Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du är ju för snäll! Allt är bra med oss och jag njuter semester i fulla drag. MM tycker det borde jobbas i trädgården lite... Kramar och detsamma

      Radera
  5. ÅÅ, Madde, bilderna är superfina!! Längtar tills jag får mitt USB... Bilden på O är hur bra som helst :)
    TAck för att du hjälpte oss.

    Kramar Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer att landa i början på veckan hos dig. Jag har äntligen pysslat klart med dem! Kramar till er alla!

      Radera
  6. Vilka söta kossor! Tänk så bra dom verkar ha det, bara ligga och lata sig i skuggan vid en väg, tugga lite gräs:)
    Underbar miljö du varit i!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, verkar rätt lugn tillvaro, helt klart! Det var underbara miljöer hela dagen, Klem

      Radera