L

fredag 23 augusti 2013

I Småland & TACK

Jag var ju ledig även i måndags och sista semesterdagen spenderades i Småland. Jag har verkligen tur som har släktingar som bor i fantastiska omgivningar. Min morbror och moster bor i detta fina hus, som han f ö har byggt själv. Mitt i Smålands djupa skogar.


Jag blir lika imponerad och förälskad i huset varje gång jag är här.


Baksidan har segelduk över uteplatsen och är fullsmockad med blommor, vinrankor och annat. 



Stall, garage och hagar, allt har han byggt själv och naturligtvis finns det hästar. Som dekoration liksom..


En damm på tomten med näckrosor och det gamla utedasset från den tid då huset var hälften så stort och bara användes som sommarställe…


Ma och Pa åkte till kyrkogården, jag och Moster L tog en promenad. Sen tog jag en promenad med Ma också. Hon fick för sig att hon såg svamp och knatade rätt ut i skogen, men det var björklöv som är förrädiskt lika skogens guld på håll…



Vad jag däremot såg för första gången denna sommar, var Citronfjärilar. Och det är ju lite sorgligt, för de är inte så ovanliga, men överhuvudtaget är det tydligen ganska få fjärilar i år..


Vi fick god mat naturligtvis. När vi kom, hembakat surdegsbröd med goda marmelader, sillamacka och sen Pankopanerad röding och blåbärspaj med grädde och nyplockade hallon. Snacka om att bli bortskämda.


Hemresan gick som tåget med fotboll på radion och flankerades av en underbar kvällshimmel.



Nu är första arbetsveckan till ända och det gick väl ganska bra tycker jag ändå. Det är turbulent fortfarande, men det ska bli bättre och nu är det helg. Ikväll lagar jag mat och bakar, för i morgon kommer släkten. 1000 TACK för alla gratulationer via sms, på fejjan osv. Go´Kväll.

27 kommentarer:

  1. Vilket underbart hus och god mat!
    GRATTIS på högtidsdagen.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är toppen att komma dit och tack så mycket! Klem

      Radera
  2. Grattiskramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, kramar tebacks!

      Radera
  3. Suckelisupersuck vad underbart vackert hus. Man tappar ju orden. :) Verandan...åh.
    Jättegrattis en gång till och ha en underbar kväll!
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man gör ju det, där är så himla fint!! TAck snälla, kvällen blev toppen, Klem

      Radera
  4. Stort grattis och Tack för alla fina inlägg!!!

    Kram
    Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och som sagt, så roligt att du är här och kikar, KLem

      Radera
  5. Blir glad av att läsa hos dej och dessutom fotar du så fint
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för dina fina ord, Kramar till dig och Kungen

      Radera
  6. Största grattiset och vilket hus, jag blir galet förälskad. Du verkar ha haft en enastående semester och om en vecka börjar jag äntligen min.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det snart dags för dig, den som väntar på något gott....tack och ja, huset är en dröm, en dröm helt enkelt! Kramar

      Radera
  7. Stort grattis fina du!! Ser ut som du hade ett underbart avslut på semestern.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det var toppen såklart...Kramar

      Radera
  8. Vackra Bilder som vanligt!!! Underbart!
    STORT GRATTIS I EFTERSKOTT!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, visst har vi haft en toppensommar i år? Stora Kramar

      Radera
  9. Men hallå där! Har du fyllt år? Hon som missat det ber ödmjukast om ursäkt och grattar i efterhand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, det är lugnt, kan man ju inte hålla reda på! Tack så mycket, Kramar

      Radera
  10. Vilket ställe! Uteplatsen var ju hur fin som helst! Och grattis igen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hela alltet är jättefint, TAck snälla, Kramar

      Radera
  11. Grattis i efterskott!!
    Kramar
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, hoppas allt är bra med dig, Kramar

      Radera
  12. GRATTIS!
    (Försökte kommentera tidigare från mobilen, men det vill sig inte alls.)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack jag har inte heller fått kläm på det där att kommentera från mobilen ;( Klem

      Radera
  13. Har fröken fyllt år? Man får gratulera :-)
    Kram

    SvaraRadera