L

söndag 11 augusti 2013

Kräftor & Dagens x 2

Igår var det dags för kräftor. Jag gillar kräftor och eftersom Ma och Pa också gör det och deras "tillställning" blivit inställd, kom de och även Mr T och åt.


Kinesiska Jumbokräftor som var hur goda som helst, men om de var särskilt Jumbo vet jag inte precis...


Gott bröd, melonsallad, majonnäs och ostar till. Mkt Bra! Jag ÄLSKAR "Majo" och kan äta det till exakt allt!!


Som tur var, kunde vi sitta ute. Det var så molnigt när jag kom från stranden, men klarnade upp lagom tills kvällen. 
Snacka om flyt nr 1.


Men när vi ätit klart, började himmeln se väldigt märklig ut och vi hörde svagt buller.
Vi var dock rättcoola och plockade in i lugn och ro. Precis i tid tills det brakade loss. Snacka om flyt nr 2 att vi hann in.


Plötsligt blev det mörkt och det där regnet som aldrig kommit hit, vräkte nu ned. 11 mm kom det totalt, ihop med åska och blåst.


Men vad gjode det? Pa rockade loss lite under tiden som han fixade efterrätten.


Och vi satt på verandan och hade det hur bra som helst. Både jag och Pa blev lite "luriga" p g a snaps och bubbel och Ma tyckte det var hysteriskt roligt, men var samtidigt lite "bekymrad" hahha.


Jag åt nog inga våfflor på hela förra året, vilket är en smärre skandal, så det var otroligt gott. Till kaffet en liten virre som inte var dum den heller.


Samtidigt uppe på dansbanan, var det avslutningsfest, så vi drog oss så småningom dit. Lasse Bergrensson m orkerster spelade och det var väldigt mycket folk ändå, trots regnet..


Chokeláhjulet var första stoppet och alla utom Mr T spelade.


Det kostar 2:-/ spel och Pa vann givetvis på första försöket. Ma övergick till lotter, men hade ingen tur där heller..En roligt kväll hade vi i alla fall, med mycket skratt och tokigheter. Idag, not so much..jag är TRÖTT


Dagens förekommer ju sällan här nuförtiden, men tog på mina 2 igår. Särskilt glad är jag för att jeansen passar mig. De är relativt nyköpta, men jag har inte haft långbyxor på över en månad och det kan ju som bekant "hända saker" under semestern´. (fast det är ju på håret att du kan ha dem) Hoppas dock att de töjer sig något...


Slö idag som sagt, det enda vettiga jag gjort är att lämna bilen och städa undan efter gårdagen. (men säg som det är, Ma gjorde ju det mesta igår, du har bara plockat in disken i skåpen) Go´Kväll

13 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft det riktigt roligt....det där chokladhjulet verkade trevligt!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade vi och hade inte Pa varit med, hade jag vunnit. Jag vinner alltid ;) Klem

      Radera
  2. Ser supermysigt ut. :) Ni verkar ha så bra kontakt du och dina föräldrar. Härligt. Här är det lite mer komplicerat när de är skilda och har nya som jag inte helt förstår mig på. :p Ständigt blir det diskussioner om ditt och datt om hur man firar det eller det. Blä! Hatar det. Häller det inte mellan mig och Andy sak vi då inte sätta våra barn i kläm.

    Ha en fin dag snygging. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi kommer för det mesta väldigt bra överens och det är jag glad för. Tråkiga diskussioner förekommer, men faktiskt inte särskilt ofta. Klem

      Radera
  3. Haha, du är rolig. Klart du kan ha jeansen:)Ser ut som ni hade det riktigt mysigt både utomhus och inomhus.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det fungerade, var orolig att de liksom krympt i garderoben eller nå´t. ;) KLem

      Radera
  4. Vilken härlig dag! Så mysig sommaren är i Paradiset :-) Du kommer att vara superladdad inför hösten, så underbart som du haft det i sommar!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det, för det blir tufft. Måste även in på torsdag, vilket stör mig mycket... KLem

      Radera
  5. Underbara bilder på er alla och jag vill äta kräftor en gång till.
    kramar och hoppas dagen varit fin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja, det vill nog jag också försöka hinna med. gott är det ju! KLem

      Radera
  6. Hade med glädje käkat allt utom kräftorna:) Ser jättemysigt ut och jag håller med Sanna, du verkar ha en sån fin kontakt med dina föräldrar:) Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, för det mesta är vi kompisar, men visst smäller det emellanåt. Dagen var toppen på alla sätt dock, fast det regnade lite. Klem

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder och kräftor är ju så himla gott!
    Jag har inte provat några jeans än så vi får väl se hur det kommer att avlöpa...

    SvaraRadera