L

lördag 17 augusti 2013

Le Grande Semesterfinal

Jag och Mr T är alltså i Göteborg igen. Denna gång  för att se The Wall av Roger Waters, en av grundarna till Pink Floyd, som är ett av mina absoluta favoritband och som jag sett några gånger. Waters lämnade dock bandet 4 år efter det albumet getts ut och så vitt jag vet, pågår det fortfarande tvister dem emellan. I stort sett alla låtarna är skrivna av Roger Waters och fast jag egentligen gillar nuvarande sångare/ låtskrivare David Gilmour så mycket mer, han är dessutom skitsnygg, både nu som gammal och en riktig hunk när han var ung (du svävar ut nu!!) får jag väl ge Mr Rogers att just The Wall gjorde han bra.


Trejde gången gillt för min del, då jag såg första och största uppsättningen i Berlin 21 juli 1990, året efter Berlinumrens fall. Då var det 250 000 åskådare och att vara där var den gången större än själva konserten, på något vis. Andra gången var 2011 i Stockholm- Globen och då med Mr T. Filmen har jag sett otaliga gånger, bl a utomhus på jätteduk (totalt ointressant för de allra, allra flesta!!)

I en kvällstidning för en vecka sen eller så, stod följande att läsa:




”The Wall” har spelats live 192 gånger över hela världen för mer än 3,3 miljoner fans totalt. Det gör det till en av de mest framgångsrika turnéerna i rockens historia. Scenproduktionen är nu ännu större och anpassad till att spelas på en utomhusarena som Ullevi, med en imponerande projicering på muren – "The Wall".

Så när detta publiceras, har jag förhoppingsvis varit på Freeport, ätit en god middag, druckit whiskey och precis knatat ned till Ullevi och intagit min plats. Jag hoppas och tror det kommer bli väldigt mäktigt!



8 kommentarer:

  1. Ha en underbar kväll!!
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det var magi! Ren Magi!! Klem

      Radera
  2. Men vad roligt! Ha en fantastisk kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det var helt underbart! Klem

      Radera
  3. Ojoj, det toppar verkligen semestern! Ha en underbar kväll, säger jag och och önskar jag var där med dig! Och ännu hellre i Berlin med dig 1990. Jösses vad jag skulle velat det :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var sannerligen en fin semesterfinal. Du skulle absolut varit där, helt obeskrivbart! Klem

      Radera
  4. En final som heter duga!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen, det var toppen- toppen. förutom allt regn då... Klem

      Radera