L

söndag 18 augusti 2013

Min första Molly

Detta är min första Molly. Den köptes för 4 år sen tror jag i en affär i Kristianstad. Det är ju ingen extravagant klänning varken i material eller pris, men jag gillar den mycket. 100% bomull och med en passform som gjord för mig. Jag minns jag att jag även provade den i chalk, men min storlek fanns inte kvar.

Jag kallar den "födelsedagsklänningen" och jag blir lika glad varje födelsedag den passar mig. Tycker det är både roligt och smart att ha samma klänning varje år. Vet man det liksom...
Denna bilden är från sommarfesten, då jag också hade den på mig..

Beautiful pic by Lingon
 Emellanåt har jag tittat efter och även av snälla  fått tips om den i chalk, men har aldrig lyckats knipa en. Förrän i Onsdags. Så när jag kommer hem, ligger det förhoppningsvis ett paket och väntar på mig. Hur glad är jag!!??


När detta publiceras, är vi påväg hem från Götet och i morgon blir det roadtrip över dagen med Ma och Pa till Smålands djupa skogar, om inget oförutsett inträffar. Där är väldigt vackert och många bilder kommer det att bli från de senaste dagarna, men det blir senare. På tisdag börjar jag jobba igen. Go´Kväll




14 kommentarer:

  1. Åh, har du äntligen fått tag på den! Grattis!
    Så kul att få följa med på alla dina utflykter och jag ser fram emot en rapport från The Wall :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, jag är så superglad för den, den kom idag! Klem

      Radera
  2. Den är så underbart fin och du också. Gissa vem som jagar en sån klänning?:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du tog en superbild där :) Och du kommer att hitta den, skam den som ger sig liksom... Klem

      Radera
  3. Den är jättefin men på mig är den jättefel.
    På dig är den däremot perfekt. Förstår att du gillar den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog den modell som passar mig allra bäst har jag märkt, Tack och klem

      Radera
  4. Vad kul att du fått tag i den i chalk med. Den sitter så fint på dig..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag tycker ju det själv, så jag är bara så glad att jag fick fatt på den, Klem

      Radera
  5. Svar
    1. Tack snälla, jag trivs väldigt bra i den och det är väl huvudsaken antar jag ;) Klem

      Radera
  6. Jag har den också i bägge färgerna.....jättefina....
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, jag är jättenöjd! Klem

      Radera
  7. Båda dessa är urfina och du är detsamma i dem. :) Kramis

    SvaraRadera
  8. Hurra och grattis! Jag har båda och kommer aldrig att sälja ;)
    Kramar

    SvaraRadera