L

fredag 9 augusti 2013

Orangeriet på Hovdala

Jag tjatar ju lite om detta stället nu, men det var verkligen roligt att komma dit och se det. Rekomenderas å det bestämdaste alltså. 

Finast av allt, var orangeriet, som till vår stora glädje var öppet, vilket det tydligen inte alltid är. Vi gissade på att det varit bröllop där och det  måste vara en toppenplats att gifta sig på.


Såhär fint var det inuti!


motsatt kortsida. Blev genast inspirerad och tänkte att jag minsann skulle kunna bo där...Jag kunde ju sköta köksträdgården t ex.


I fönserkarmarna stod dessa ljuvliga arrangemang och jag fortsatte inreda i mitt lilla huvud!


Hjärtan av ståltråd med brudslöja.  Så enkelt och så snyggt! Kanske borde skaffa en planta eller 10 att sätta i Paradiset så jag kan göra egna hjärtan. De torkar ju fint också.


Rumslönn t h. Inte så ofta man ser dem nuförtiden. Jag har haft dem, men de trivs inte särskilt bra inomhus. Åtminstone inte hos mig.


Och soffan, den är ju helt underbar den med. Går man igenom dörrhålet där..


Kommer man in i det bakre rummet. Skulle kunna bli ett rätt mysigt sovrum? Vad som finns bakom draperiet, kollade jag inte upp märkligt nog.


Ja, ja drömma kan man. El verkar vara indraget, men vatten är det nog värre med och dessutom är det inte aktuellt som bostad heller. Jag får försöka inbilla mig att det är för långt från havet för att jag skulle trivas där! Go´kväll

4 kommentarer:

  1. Vilket fint hus! Fast som du säger, lite närmre till havet hade ju inte skadat!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog flytta dig omedelbums:D Jättefint är det..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint:) Måste vara ett toppenställe att gifta sig på. Kram

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Då fattas bara Ernst... :) :)
    Jag har varit där ett par gånger på pelargonutställning, brukar va första helgen i juli och då är huset fullt av sticklingar och härligheter.
    Och snuskigt goda bullar i caféet.
    Massa kram och hälsningar

    SvaraRadera