L

onsdag 14 augusti 2013

På Finbesök

I måndags var jag på  utflykt med Mr T, som kommer i senare inlägg och igår, utflykt till denna fina böna. Jag såg verkligen fram emot att få träffa henne och se hennes sida av havet och hade kameran nyladdad och var peppad på att ta massvis med bilder. (fast ni har ju i praktiken samma sida av havet!!) Det blev dock bara nedanstående p g a vädret, som är helt ambivalent nu!

Så himla fint de bor alltså. Myshus och 200 meter till havet, sicken dröm! Och även om det blåste, regnade på tvären och var allmänt svinkallt, var det underbart att se det. 

Jag gillar havet i alla tillstånd och idag var det dramatiskt! Men vi gick snabbt hemåt igen, så många bilder blev det alltså inte...( att du dessutom bara hade shorts och flippisar var ju helt otroligt korkat, du kunde ju bytt om INNAN ni gick ut liksom..)


Och mat fick jag också, som var så god att jag eventuellt kommer göra den till kommande släktsammankomst. Eller någon av de andra rätter jag fick tips om. Och glass. Himmagjord glass!!


Så en Tisdag som skulle kunna varit tråkig och liksom utan någon mening, blev istället till ännu ett fint sommarminne att lägga till samlingen! Mkt Bra. Jag vägrar använda H- ordet än och är helt övertygad om att det ligger en indiansommar och lurar runt knuten, trots att maxtemp idag bara orkade upp till 17 och det i stort sett regnat konstant!! I kväll har jag tvättat. Lite inför semesterns "grande finale" som börjar på Fredag. I morgon ska jag jobba, så jag säger Go´kväll



6 kommentarer:

  1. 200 meter till havet skulle jag med vilja ha! Inte 20 mil som det är nu:( Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder och brusande hav. Om jag bodde vid havet skulle jag vräka ut bilder i bloggen varje dag tror jag. :) Åh så fint...
    kramar och trevlig kväll och hoppas jobbandet går smärtfritt.
    <3

    SvaraRadera
  3. Finfina bilder. Jag som är uppväxt vid havet saknar det ofta kan jag säga, bara doften...mmm
    Jag hoppas du har rätt, Indian summer åt folket!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder där på stranden även om jag förstår att det hade varit skönt med lite mer kläder hihi
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Havet är vackert hur än vädret är! :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Haha vad är det för tjockis på den ena bilden!? :P Tack igen för att du kom. Kramis

    SvaraRadera