L

tisdag 6 augusti 2013

Pildammarna x 2

Både igår och idag var jag och Mr T och badade på dagen och i Pildammarna på kvällen. Igår åt vi sushi från Emporia. Den var fin, helt ok men inget över sig. Lägger sig dock 3:a bland mina favoriter och får betyg 3.5 Flipfloppor.


För att komma till Pildammarna, går man först igenom Paradisområdet och precis utanför, ligger några fotbollsplaner.


Det var minsann MFF P15 som mötte Mjällby (?) P16 och när vi gick vidare, hade vi precis fått se 1-0. Mkt Bra!


Gårdagens besök där, gällde mest att gå i parken, då Mr T inte varit där förut precis


En underbar kväll, som det varit nu i vad som känns som flera veckor.


Vi fick också se en del ungar, hur söta?


Ett svanpar, som också hade en unge. Just här är pappan ute på vift.


Samt en drös Kanadagäss, som var hur slöa som helst och knappt flyttade sig när man kom gående.


Idag har det varit bad igen och så då Pildammarna på kvällen. Dagens besök gällde dock konsert. Då gäller det för det mesta att vara i god tid. Väntetiden kan då t ex fördrivas med en sk Päronsplit. För hur ser de ut nuförtiden egentligen? Som en Piggelin och betydligt mindre än jag minns dem. För mycket isglass i förhållande till vanlijglass också. Så Himla Dåligt! Smaken är dock densamma, därför får den 2 svaga Flipfloppor


Det är en tjusig teater och Sam Lee with Friends, fick för sig att det pågår någon festival, då de flera gånger nämnde det och tackade så mycket för ett välarrangerat arrangemang..


Såhär glad var jag i allafall när de väl började spela.


Sam Lee är en riktig storyteller och han pratade mycket om de gamla brittiska folksångerna de framförde. Det var minst lika intressant som musiken. Jag vet inte vad jag ska kalla det annat än intressant.


Jag hade kollat upp honom lite grand på Spotify innan och det lät riktigt bra. Dock inte tillnärmelsevis som det band som spelade i kväll så antingen har han ett sidoprojekt eller så finns det fler med samma namn.


Oavsett, har det varit ytterligare 2 bra dagar och i morgon. Ja, det är inte omöjligt att det blir hel repris på dagen idag, då det blir mer konsert på kvällen. Bad blir det sannolikt också om vädret tillåter. Det är bara den där slarviga tonåringen som verkar bo i Paradiset och som inte städar eller diskar efter sig, som jag retar mig lite på. Go´Kväll



6 kommentarer:

  1. Är det inte lite sent på sommaren att änderna har så små ungar? Såg massor av ungar i stadsparken "himmavid" med. Kanske en andra kull?
    Mysig kväll ni haft!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tyckte ju också det var lite skumt, men de kanske också har blivit lite sommareuforiska? ;) Klem

      Radera
  2. Härligt att ha ett så rikt djurliv och kulturliv på nära håll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på så sätt ligger ju Paradiset optimalt till. Älska gångavstånd liksom.. Klem

      Radera
  3. Jag såg att du hade skrivit ett frågetecken vid Mjällby. Det är en ort som ligger i Blekinge, närmare bestämt utanför Sölvesborg. Mjällby är berömt för sitt fotbollslag, en liten ort med ett stort fotbollslag. Reklam för denna ort, fast jag bor i en helt annan kommun. Jättetrevlig blogg med vackra kläder och en underbar trädgård. Kommer hit igen. Hälsningar från Eva L. i Blekinge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla och vad roligt att du lämnade ett spår. Ja, jag var lite tveksam plötsligt om det verkligen var Mjällby de mötte, eller ett annat lag, men nu har jag kollat upp det och det var Mjällby. Blekinge har jag tyvärr inte varit i så mycket, men jag hoppas på snar bättring, ni har det bra vackert ni också ju! :)

      Radera