L

lördag 10 augusti 2013

Ribban & Småvaserna

Idag kunde jag äntligen locka ned Mr T till min favoritstrand i Metropolen. "Ribban". Möjligen är det bättre att bada på Sibbarp, men jag vill ha sand mellan tårna´! De gryniga bliderna därifrån är ajfånade..


Det började väldigt bra med sol från en nästan klarblå himmel...



Men efter en timme eller så, molnade det på något så pass att jag nästan trodde det skulle börja regna.


Så knappt 2 timmar efter vi anlänt, var det bara att packa ihop igen. Vinden kändes kall, men något regn kom aldrig. Det regnar tydligen inte här. Alls.



Så jag fick ett trädgårderingsryck och körde 5 fulla plastsäckar till containern. Mkt Bra! (jag är djupt imponerad och nöjd, det var verkligen på tiden att du ägnade dig lite åt trädgården)

Efter det, gjorde jag bland det roligaste, satte nytt i småvaserna. 


Eftersom min vita Hibiscus, till skillnad från den blå, blommar över alla gränser, tog jag in några och hoppas på att de slår ut. Omblommande Grusnejlika och Rölleka, samt Blodtopp och de sista av Purpurklätten fick också plats. Mkt bra!


Ikväll har jag ätit kräftor och det var avslutningsfest på dansbanan. Tycker det är lite tidigt med avslutningsfest redan, men antar att den lägger den nu, för alla som flyttar hem tills skolorna börjar. Go´kväll





13 kommentarer:

  1. Inget regn? I Kungsbacka tokvräkte det ner och åskade lite. Fick snällt ta en extrarunda på Odd Molly innan vi rusade mellan affärerna.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, stackars dig som fick extratid i Butiken ;) Igår kom det. En hel massa tillsammans med åska och blåst men innan dess var det veckovis sedan. Klem

      Radera
  2. Vilka härliga bilder du bjuder på! Molnen är superläckra! Jag såg med sådana moln när jag var i Skövde i går, blå himmel och vispad grädde och så de där mörka grå. Jag gillar när himlen ser ut så :-)
    Så fina blommor du har i dina småvaser. De vita är speciellt fina med det mörka i mitten av blomman.
    Kram och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vispad grädde!! Ja, precis så ser det ju ut. Klem och tack

      Radera
  3. Otroligt att ni inte fått något regn så som det regnade här häromdagen.
    Jättefint i småvaserna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kom det på kvällen sen, men innan dess var det länge sedan. vi blev "hotade" om det på TV, men icke! Klem

      Radera
  4. Så härliga bilder och jag måste i väg och bada mera. :)
    Småvaserna har jag fuskad med sista veckorna då jag varit mer ute än inne men nu ska jag fylla på.
    kramar och ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bada är bäst även om det inte blev något bad igår. Vi får hoppas på helgbad framöver, Klem

      Radera
  5. Vackert i vasarna! Den vita vad den nu het är ju alldeles underbar:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Hibiskusarna är ljuvliga. Jag har inte plåtat min syrenhortensia än, men den är inte på långa vägar så fin som dina!! Klem

      Radera
  6. Här är det långt ifrån nåt badväder nu. Har regnat mest hela dagen, i natt fullkomligen vräkte det ner....
    Fint det blev i vaserna:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske, kanske var det sista stranddagen igår, men jag hoppas inte det.. Idag var det visserligen 20 men blåsigt och delvis molningt. Kändes kallt? Klem och tack

      Radera