L

torsdag 1 augusti 2013

Turist i min egen stad..

Igårkväll körde jag och Mr T till Västra Hamnen i Metropolen. Jag konstaterade att det är nog närmare två år sedan jag var där, hur otroligt det än låter. Eller ja, jag har varit på vårt kontor där och även på julfest, men promenerade omkring var det länge sedan jag gjorde.

Det är väldigt svårt att gå omkring där med kamera, utan att fota det skruvade huset..


En bit bort, inte i bild, precis på kanten av fallet, satt en andhona och lät alldeles orolig.


För hon hade tagit sig upp, men förstod inte att ungarna inte klarade av det.. Jag ville ju bara precis ta dem och lyfta upp till henne, men det gick inte. De simmade motströms för livet, men såklart fixade de inte att komma upp :(


Här är det första havsbadet. Här har jag varit förut, men det såg inte särskilt lockande ut med ett dopp, snarare jättekallt!


De som bor högst upp i dessa husen har inte bara bästa utsikten, utan riktigt stora terasser. Ja tack säger jag! (sen vet jag inte vad som hände med den bilden, för det ser nästan tecknat ut..?)


Vi fortsatte vidare till djuphavsbadet/ Scaniabadet. Här har jag aldrig varit och vilka grejor de fixat till i detta området.


T ex en jättetrevlig strandrestaurang med helt ok meny, salsadans och medelhavsfeeling.


 Eller detta! Så coolt. Den stora rektangeln lite t v i bild, är en högtalare och det finns ytterligare 3 runtom grillplatsen. Där spelas hela album av diverse olika artister. Klockren picknickplats ju!


Uppe på vallen hade man även bra utsikt över beachvolleybollplanerna, som jag inte heller sett förut.



Sen smygfotade jag två personer också. tillhör inte vanligheterna, men jag var, till mitt försvar, ganska långt ifrån dem och de såg mig inte..



Sån´trevlig kväll och så märkligt roligt att upptäcka nya saker där man faktiskt bor!
Idag skulle jag fakturerat för jobbets räkning, men det är framflyttat och istället åkte jag och Mr T till byn där denna och denna donna huserar, men det tar vi i morgon. Go´Kväll

15 kommentarer:

  1. Herregud du kan ju få en att vilja överge Hälsingland och flytta till Skåne ! ;-)

    Kram
    Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är för snäll! Men vänta bara tills det blir vinter, då är det mindre roligt, Klem

      Radera
  2. <3 Wow vilka bilder. Jag säger att du är ett geni!! :)
    kramar
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars andmamman. :-(

      Radera
    2. Tack snälla, det är ju rätt fina miljöer och inte så svårt att få till det, klem

      Radera
  3. Åh! Ser riktigt najs ut! Vi tänkte åka dit i kväll men vädret visade inte sin bästa sida och inte mitt huvud heller för den delen...:(
    Men men det kommer ju fler dagar/kvällar!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Ni får nog kolla in det och behövs guide, ställer jag givetvis upp! Klem

      Radera
  4. Mmmm dina bilder!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder verkligen. Det är som du säger att man lätt missar mycket i sin hemstad. Nu när vi åker till Malmö även om det bara är knappt ett år sedan vi flyttade så ser man ändå staden på ett annat sätt. Fast jag måste säga att jag gillar att lämna hetsen och pulsen för vår lugna lilla håla vid havet. ;)

    Som sagt kul att träffa dig igår. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså ett par timmar räcker, sen vill jag tillbaka till lugnet i Paradiset, hahha. Gillade f ö vad jag såg i din by igår, Klem

      Radera
  6. Visst är det roligt att vara turist i egen stad! Och vilka bilder du har tagit!! Jättefina! Måste komma ner snart och hälsa på igen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst! du är ju också duktig på det och du är MER ÄN VÄLKOMMEN när helst du vill! Klem

      Radera
  7. Instämmer i hissandet av bilderna!
    Och stackars små änderna. Vad hände sen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Vi stod där ett bra tag, men såg ingen lösning. Jag gissar att hon flög ned till dem igen sen. Klem

      Radera