L

fredag 27 september 2013

5 månader & stor besvikelse

När tar sommaren slut? Tja, det är väl olika… En del tycker det är slut när semestern är slut, andra när skolarna börjar och några ser det mer ur den meterologiska aspekten.


För min del är den slut när jag flyttar tillbaka till Buren och det gör jag idag. 5 månader i Paradiset har gått och vart den tiden tog vägen, är som vanligt den stora frågan.
 Jag stänger inte helt och hållet med skydd för fönster och så, det blir när vattnet stängs av, men fr o m idag, sover jag i Buren.


 Det blir mörkt tidigare om kvällarna och denna veckan har jag sovit lite oroligt, för gångarna ekar tomt och det är halvläskigt att vara så ensam där.
 Jag finner dock tomheten märklig. Vi kan bo kvar en hel månad till om vi vill, eftersom vattnet inte stängs av förrän 1/11. Hade jag varit pensionär/ inte jobbat, hade jag lätt bott kvar. Om någon annan också gjort det vill säga. Dagarna kan ju fortfarande vara fina.
 
Precis som på våren blir det lite körigt nu innan det blir minusgrader. Pelargoner, Olivträd och annat frostkänsligt står fortfarande ute. Hallonen fortsätter att mogna och gräset växer, så nu gäller det igen att försöka vara på två ställen samtidigt.
 

I morse, när jag gick ut, var himmeln såhär fin. Svårt att få den helt korrekt återgiven tyvärr, men den glödde! Mycket vackert och en fin avslutning på säsongen.



Så nu sitter jag i Buren och bloggar. En bur som inte precis haft en optimal hyresgäst. Visserligen är här helt ok städat. Förutom under badkaret och golvbrunnen. Jag ska bespara er bilder, men det är fan det äckligaste jag sett och jag måste göra rent det nu, annars kan jag inte duscha i morgon. Om jag säger att de där hålen som finns i locket över, är i stort sett igengrodda, så kanske ni förstår. 

Vidare finns det inte en kudde eller filt som inte är fläckig eller förstörd. Min splitternya stekpanna är förstörd  liksom min stora fina emaljerade gryta från 50- talet. Ja, sen har han slarvat bort nycklarna också. Och lämnat 4 stora säckar med grejor och en 24- tums skärm i min garderob. Det står nu på balkongen och jag hoppas på minusgrader i natt...
Ja just det, jag har inte fått hyra på 2 månader heller. Annars är det skönt med fredag. Go´Kväll

18 kommentarer:

  1. Herregud vilken hyresgäst....förstår du saknar Paradiset....men mörkare tider kommer oundvikligt!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det ju, men vi hade i alla fall en alldeles ljuvlig helg! Klem

      Radera
  2. Mu och bu för din hyresgäst. Önskar jag vore där och kunde hjälpa dig att skrubba och dona. <3
    Kramar och suss gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är helt ursinnig så fort jag är hemma.. Klem

      Radera
  3. Så himla trist att det blev så där! Du får en extrakram!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det såg ju bra ut "på pappret".. Tack snälla och jag ska återta buren om det så ska ta mig hela hösten!! Klemar tebacks

      Radera
  4. 5 månader, redan?? Jisses vad tiden går för fort!
    Sen den där "hyresgästen" (parasit skulle jag kalla honom) blir man ju bara ledsen och förbannad av...
    Stor kram till dig<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst går det otroligt snabbt? Jag har lust att på riktigt nita honom!!! Klemar

      Radera
  5. Fy fan säger jag bara. Finner inga andra ord. :( Hoppas detta helvete snart är över för dig så du kan känna dig trygg igen i ditt eget hem. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låset byttes i lördags, vilket känns helt underbart! Pa hade ett extra så det gick på ett kick. Men det luktar äckligt här fortfarande, fast det mesta är tvättat och vädrat nu... Klem och tack

      Radera
  6. Han borde ha stryk på bara rumpan occh så klart betala hyran + det han har förstört :(
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller varför inte en rak höger helt enkelt? ;) klem

      Radera
  7. Nä men fy fan vilken gris! Och nu måste du ta tag i det din stackare... Kräv honom för hyran och städningen tycker jag.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bara jag får tag på honom så... kramar tebacks

      Radera
  8. Fy fan på ren svenska för din före detta hyresgäst!! Förstår att det käns jävligt! Hur lyckas man förstöra en stekpanna?! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick en ny keramisk i julklapp av ma och pa. Den är repig i bottnen och undertill är det totalt svart. Har i dagsläget använt ett helt paket svinto... Klem och tack för supporten..

      Radera
  9. Vemodigt att flytta till buren igen kan jag tänka mig! sommaren går så snabbt och helt plötsligt sitter man här i mörkret igen...Fy vad tråkigt att komma hem och upptäcka att man har haft en skit till hyresgäst!! hoppas att det inte blir en massa krångel utan att du får din hyra och pengar för det som är förstört!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen skiter jag i pengarna, men hans grejor ska bort och det illa kvickt.. Kram och visst gick det fantastiskt snabbt i år? Klemar

      Radera