L

måndag 30 september 2013

All work and no play...

Ja, det gör ju ingen glad, så i helgen som gått, har jag förutom fortsatt sanerande av Buren, varit på Mobilia, som är  Malmös kanske äldsta köpcentrum och tydligen ligger exakt mitt i Malmö. De har byggt om och till, vilket skulle firas i dagarna 4 med pompa och ståt.


I lördags var jag där med Ma. Kände mig tveksam dock, jag är inte superkänslig för folksamlingar, men jag anade att det skulle vara knökfullt. Förutom alla kring-aktiveter, hade nämligen de allra flesta butikerna fin- fina erbjudande.
Det var dock ingen större fara. Vädret kunde inte heller varit bättre med strålande solsken och nästan ingen vind. Så det var rätt val att åka dit, helt klart.


Jag är verkligen imponerad över hur fint de gjort det där. Gamla delen är sig lik och inget över sig, men den nya är väldigt luftig och fräsch. Mellan gamla och nya delen, finns ett stort torg. Där var bl a en jättescen, vollybollplan, solstolar och en del restauranger.
Och en toppentoalett som synes!! Vi valde macka- fika och njöt i fulla drag av vår mat. Det var alltså T-shirtväder, så vi satt givetvis ute och åt.



I söndags var jag bjuden på releasefest, då Richard Lindgren, som jag tjatat så mycket om, nu kommer med ny skiva. Det hade varit väldigt trevligt, men p g a galet fint väder, körde jag och Mr T istället till Slottsträdgården och Kungsparken tidig eftermiddag.
Man kan bara inte vara inomhus när solen strålar från nästan molnfri himmel. Jag har varit på precis uruselt humör hela helgen då jag upptäckt bara mer och mer skit i Buren, så dessa avbrotten har varit mycket välkomna. Bilder därifrån kommer dock en annan dag.
För jag pushade ju så för Mobilia, att han också ville åka dit och lämpligt nog, uppträdde ”Världens Snabbaste Allsång” en kvart efter vi anlänt. Ma hade i sin tur berättat för Pa hur fint där är, så de var också där och vi träffade på dem just när det skulle börja.


 Nu har jag sett dem ett antal gånger och det var inte heller några nya låtar på repetoaren, men Ola Selmén är rolig och att stå ute och njuta i solen med alla sommarglada människor var helt underbart. För det var faktiskt sommar i helgen.




Så klart kyligt i skuggan, men det har varit i princip molnfri himmel både Lördag och Söndag. Mkt Bra!


Det finns även ett mattorg inomhus och där åt jag och Mr T väldigt fräsch och god asiatisk buffé. 


Sen fick jag köpt lite nytt smink och en ny vinterjacka, vilket jag är superglad för. Jackan får jag även den, visa en annan dag, för den gör sig inte precis på produktbilden.
Roligt är också att ”Systrarna Greene” finns där, den butiken har varit saknad sen den slog igen uppe i stan. Även en ”pop up”- butik och en del andra som mig veterligen inte finns någon annanstans i Metropolen. Som sagt, imponerad och det var väl sjukt otippat att jag skulle spendera några timmar där både lördag och söndag!



Ikväll har jag varit i Paradiset och vattnat. Plockat nästan en liter hallon och de sista tomaterna också. Sen har jag fortsatt med att försöka få ordning här i Buren och även sett MFF slå Mjällby. Mkt, Mkt Bra! Nu är guldet nära….Go´Kväll


10 kommentarer:

  1. Jag gillar också Ola Selmen! Brukar titta på Amigo, helt sjukt program egentligen:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju då aldrig sett det, bara hört talas om det, men han pratar själv mycket om det med stor ironi.. Klem

      Radera
  2. Vad du har hunnit med i helgen! När jag läste ditt inlägg så kändes det som att din helg varit minst dubbelt så lång som min :-)
    Jag lider med dig angående Buren. Så tråkigt! Hoppas du snart får ordning och kan komma till ro igen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är själv förvånad faktiskt, men effektivt röj morgnar och kvällar och så lite kul däremellan, fungerade bra! Klem

      Radera
  3. Håller med Helena, sjukt att helgerna är dubbelt så långa hos dig ;-) lite avis på din för det ser dessutom ut som en kanonhelg. Och älskar bilden på dig i solstolen, Superskön!
    Så de vann, stod 0-0 när jag tittade till det. Bor i fel stad för att kunna säga bra utan risk att bli nerslagen så vågar inte det... ;-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är naturligtvis helt överlycklig över vinsten och jag är själv lite förvånad över vad jag hunnit med...skumt. Klem

      Radera
  4. Jag kan bara hålla med Helena, vad du hinner på en helg! Jag hade varit glad om jag lyckades med hälften:D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah, jo men jag har ju bara mig själv att tänka på. Sova har jag däremot inte gjort så mycket, lite därför jag hunnit en del också. Klem

      Radera
  5. Jag håller också med, du hinner ju med det mesta.
    Jag tycker uppriktigt synd om dig i ditt sanerande av buren, man undrar över en dels beteende. Hoppas du kan få till ett miniparadis där fram emot advent i alla fall.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är sorgligt och jag trivs inte alls här, men jag ska nog få styr på det snart hoppas jag! Kramar

      Radera