L

onsdag 11 september 2013

Burken är igång. Lite i alla fall...

Klockan är inte ens åtta när solen går ned nu, så hur duktig jag än är på att förtränga den där H…en, kommer den närmare och närmare. Inte ens vädret dagtid är något över sig nu längre. I alla fall inte kvällstid. Mkt Tråkigt!

Positivt är dock den härliga hög med hallon jag plockar ungefär varannan dag!


Ska man hitta något annat positivt och det ska man väl, är det TV- programmen som nu börjar sändas igen, både gamla och nya. Elementary t ex. gillas mycket. 


Liksom småroliga Mord I Paradiset, som dessutom visas på SVT och därmed reklamfritt= mkt bra!


Sen har vi ju OTROLIGT vanebildande Broadchurch, som snart är slut. Den FÅR man bara inte missa, så riktigt bra och spännande, fast konceptet inte på något sätt är nytt.


Nu ska det sägas att jag nästan aldrig ser något ”direkt”, utan ofta på ”Play” . Det kan man göra med mycket som går på sommaren också såklart, men jag kan inte vara inne på kvällen när det är ljust och någorlunda väder. TV/ Film gör sig bäst när det är mörkt. Och tack och lov för Play- funktionen för i morgon börjar Hela Sverige Bakar på Sjuan och det måste jag bara titta på!! Danska Brottet och Bron är också på gång vad jag har förstått och de är ju också väldigt spännande. 

Har ni förresten sett vilken pudding det är som ska spela Mr Grey? 


I love Charlie. Man kan inte göra annat om man sett SOA (sons of Anarchy) som f ö i min bok ligger topp 5 på bästa TV- serierna ever!!


 Ser man på, ett inlägg med nästan bara snodda bilder…ajabaja. Vad kollar ni på, om något?

Ikväll har jag tvättat. sån´t måste också göras och jag märker att jag både medvetet och omedvetet så smått gör i ordning för hemflytt.. men några veckor till ska jag bo kvar. Go´Kväll

13 kommentarer:

  1. Jag vägrar också h*sten....men den kommer ändå förstås....
    Hallon.....underbart!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den gör väl det, men inte än ;) Klem

      Radera
  2. Hihi. Bara massa hunkar ju. :) Här tittas det på halvvägs till himlen som jag inte vet om jag klarar av riktigt men det har ju bara gått fem minuter. Pinsamteve är lite svårt för mig men det utspelar sig i skåne i Östra Nöbberup.
    Bilderna i förra inlägget... OMG. Så otroligt blått och fint. Jag ska titta på dem en gång till nu.
    kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, jag tyckte nog den var lite smårolig. Mest Johan iof. Klem och fin kväll du med:)

      Radera
  3. Åh vilka fina hallon! Och jag tror att vackra Charlie kommer att bli en alldeles utmärkt Mr Grey:) Can`t wait;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst?!! Jag kan knappt heller bärga mig, hahaha Klem

      Radera
  4. Jag tycker att det känns urjobbigt att det mörknar så fort och vill helst gå och lägga mig vid nio?
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju tråkigt, men jag som aldrig ser tv på sommaren, tycker det är helt ok men jag hinner inte trädgårdera så mycket bara... Klem

      Radera
  5. Jag blev först besviken över valet av Mr Grey, men nu tycker jag faktisk att "det blir nog bra":)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli alldeles alldeles UNDERBART!!!! ;) Klem

      Radera
  6. Slurp! Vilka hallon:)
    Jag följer inget på TV men tänkte se "Halvvägs till himmelen"
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hahahaha.... Skrattade högt åt ditt sista svar på föregående kommentar. :-)

    F ö måste jag säga att jag gillar hösten, dels är den ganska kravlös, men sen kan den också vara så vacker, tänk en röd lönn eller senare, när landskapet är vitt av frost. Fast det klart, gråblöta november är lite påfrestande, men då kan man va inne och göra julpyssel ;-)

    Kram
    Marlene

    SvaraRadera
  8. Voff vilka puddingar och ja vem blir det som spelar Mr Grey!? Jag har snart läsat ut sista boken. Kramis

    SvaraRadera