L

måndag 23 september 2013

Dagens & Grattis

En dagens minsann, eller kanske kvällens om man ska vara noga. ( hela helgens om man nu ska vara helt petnoga Visserligen har vi inte någon strikt dress code på jobb, men såhär skulle jag inte gå dit. Annars skulle jag nog kunna leva i mina Fristadsbrallor när det är väder för dem. För stora, men så himla sköna att skrota omkring i och såklart alldeles utmärkta för trädgårdering. Det regnade lite sen igår kväll, och jag fick inte tag på någon vagn, så jag fick inte kört upp allt avfall jag samlade ihop, men ikväll sken solen och jag fick vagn. Mkt Bra!


Här en blomma som nog får följa med hem till buren. Den var ca 2 cm hög och jag fick den tidig sommar när Ma och Pa varit på Öland. De var på ”Kaksafari” och fick plantan på ett ställe och den lilla spaljén på ett annat. Moster på Öland har en likadan och vi fick veta att det skulle vara ”Blomma för dagen”- Ipomoea. Nu såg bladen inte på något vis ut som de skulle, utan liknade mer någon slags luden brokbladig murgröna. Men! Nu blommar den. Min  alltså, mosters har inte börjat än ;) Tittar man noga, syns både en vissnad, en som blommar och en knopp. Och visst är det just Ipomoea . Denna variant heter tydligen brokbladig Kejsarvinda. Love Google!!


Sen är det väl på sin plats med ett grattis till denne hunk som idag fyller 64 (!!) år!


Annars har jag idag börjat packa ihop inomhus. Tror t ex inte jag kommer att baka nå´t mer i Paradiset i år, så lite sån´t går att packa ihop nu. Hittade dessutom en hel box vin i källaren. Rött. Mkt Bra!

I och med att jag börjat packa, vill jag inte längre vara kvar. Det är liksom inte mys längre med kassar överallt. Därmed inte sagt att jag längtar till Buren precis… Nu är det emellertid slutpackat för idag, eftersom ”Elementary” strax börjar. Go´Kväll

10 kommentarer:

  1. Och grattis till vinfyndet säger jag. :-) ibland får man ju glada överraskningar. Söt du är i blåbyxorna.
    Kram från Lund C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja ett glas eller 2 när jag packar upp kan kanske passa bra... Klem

      Radera
  2. Så fin du är:) Sådana brallor har jag med, vi kanske skulle ha en blåställsträff;)
    Tänk att han fyller 64, kan knappt fatta det när man sett honom på scen innan i år.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi borde absolut se till att våra byxor träffas, hahha. Klem

      Radera
  3. Skönt med Fristadsbrallor.
    Nej har man börjat packa är man ju på väg; i alla fall mentalt.
    Fast Buren är ok på vintern och jag håller ju tummarna för både träff snart och en årlig glöggträff blink, blink.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är hög tid och glöggträff blir det säkerligen ;) Klem

      Radera
  4. Skulle också vilja åka på kak-safari:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag med! Roligt koncept ju att åka runt och käka kakor och få prylar!! ;) Klem

      Radera
  5. Du skulle lätt kunna gå i blåbyxor hela tiden - du är skitsöt i dem :) Vemodigt att packa ihop Paradiset förstår jag - känner det nästan själv här uppe.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja lite vemodigt är det ju, helt klart! Klem

      Radera