L

torsdag 5 september 2013

Efter lång och trogen tjänst...

I mitten av denna månad har jag haft Paradiset i 9 år. Det betyder att jag haft min snuttefilt lika länge, eftersom den tillsammans med mycket annat, kom med köpet. Det blev, som nog de flesta vet, omedelbar kärlek! Så mjuk, så praktisk, så bra på stranden, i trädgården. Ja överallt. Hur gammal den är, vet jag inte, men av mönstret att döma, bör den nog vara från 70- talet någon gång…


Denna sommar har den blivit extra mycket använd och det märks. Tyget är så tunt att det nästan är genomskinligt på sina ställen och går därför inte  att laga. Minsta lilla rispa med t ex en nagel, gör hål och fast jag har varit så oerhört försiktig, är det bara att inse att våra vägar måste skiljas.


Nu och då har jag sett mig om efter en värdig ersättare, men inte funnit någon. Ett tag var jag inne på att köpa ett sommartäcke, men de är oftast inte i bomull utanpå, för tjocka eller för tunna och i någon affär har jag då inte sett någon riktig snuttefilt med blixtlås och allt. Dessutom gillar jag ju mönstren på de där gamla täckena.

 

Jag inser att detta kan verka löjligt, men den har verkligen varit toppenbra. Lite som den där favorittröjan eller favoritjeansen som de flesta kanske har..mycket svåra att ersätta..


Tradera hade ett par, men ja, gult….det går bara inte och det jag kunde tänka mig verkade var väl slitet. Så jag lade tillfälligt ned projektet. Så kommer det ett MMS från Lingon, som tänkt på mig och hittat en mer än värdig ersättare. Slog såklart till och i Lördags åkte den med hem. JAG ÄR SÅ SJUKT GLAD för det! 1000 tack.


 Idag är det Torsdag och jag är lite trött efter 3 dagar med övertid, (ja och så har du ju festat till det också)  men tidigt i morgon sätter jag mig på tåget till Kalmar och Öland för att suga ut det kanske sista av sommaren. Jag längtar väldigt mycket, hela förra året gick utan att jag var där. Det verkar dessutom bli skapligt väder, så jätteglad!

Datorn blir emellertid kvar himmavid, så därför säger jag redan nu Go´ Helg!

14 kommentarer:

  1. Du ser verkligen nöjd ut och jag förstår känslan :)
    Kramar fining!

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, supernöjd, klem tebacks :)

      Radera
  2. Men vilken lycka. Det där Lingonet, hon kan hon:) Ha så mysigt nu, och verkligen njut av det sista lilla av sommaren.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev innerligt glad för den, Klem

      Radera
  3. Wow! Jag känner mig smickrad och ärad att ha kunnat hjälpa till lite. :) Ha nu en underbar resa till Öland.
    massa kramar och en storklem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det var fin-fint där på Öland. Klem

      Radera
  4. Fin ersättare du fick! Ha det så fint på Öland nu! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det var ljuvligt där/ KLem

      Radera
  5. Så bra att Lingon hittade en ny:)
    Öland låter helt underbart och vädret ska vara med dig:)
    Ha en riktigt trevlig helg!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ju toppen- toppen! KLem

      Radera
  6. Härligt att du fick en ersättare till din snuttefilt! man kan ju bli sådär barnsligt förtjust i något och vill absolut inte skiljas från just den prylen...jag hade en kudde men till slut föll den isär och jag fick hitta er ersättare...:-)
    Hoppas att solen skiner på dig där nere i Skåne :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är väldigt glad för den och vi har haft kalasväder hela helgen tycker jag, men idag är det mulet. klem

      Radera
  7. Men du... Nu har du iofs hittat en ersättare, men... Kan du inte köpa vaxduk på metervara och sy på på baksidan? Och sen sy efter sömmarna så att den blir quiltad? Då kan du fortsätta att ha den iaf som strand/picnicfilt. Även om den inte längre är så mysig att svepa in sig i?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt ingen dum idé alls! Det tackar vi ödmjukast för, Klem

      Radera