L

måndag 2 september 2013

På finbesök- Del 1

Såhär glada var jag och Lingon i Lördagseftermiddag…


..men dagen startade med en smärre ”katastrof” på tåget mot Lingonhooden, eftersom den enda toaletten var avstängd. Jag måste sett helt galen ut, för konduktören var så förtvivlad att jag fick trösta honom och förklara att jag visste att det inte var hans fel. Nåväl, ett besök på Bageriet när jag var framme och lättnaden var total. Sen gick jag med lätta steg den lilla biten till Lingonhooden och då satt hon minsann inte på bänken, som igår, utan stod inne och fixade mackor vi skulle ha med oss. Mkt Bra!


Efter lite fika, bilfix och tankande, for vi så mot Lingonlandet. Någon liten regnskur på vägen fick vi, men det var ganska varmt och väl framme, kikade solen fram lite emellanåt. Passade då på att få mitt nya skal dokumenterat


Sen gick vi in i huset och jag vet inte hur länge vi var där, för jisses så mycket grejor att kolla på. Jag gillar gamla grejor och fick verkligen mitt lystmäte stillat.
Kolla t ex de här fina burkarna.



Och bara att läsa på de gamla förpackningarna med olika tvättmedel, var ju fantastiskt roligt!



Koffertar, flaskor, lådor, ljuvliga skåp och mycket annat. Allt mycket välorganiserat och fint.


För att inte bli helt antika i huvudet, gick vi efter go´fika, ut och fick väl fatt på några gamla rockringar i ett av förråden. Det var inte igår jag lekte med en sådan kan jag säga…


Lingon hade något bättre taktik, men vi kom fram till att de nog var lite väl lätta för att vi skulle få upp den där riktiga farten.


Sen gick vi till sjön.


Vad vi gjorde där kommer i nästa inlägg… Go´Kväll

12 kommentarer:

  1. Men vilken skattkammare det fanns i Lingonlandet! Ser ut som ni haft urmysigt tillsammans, och jag vill se mer:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kom ju lite till, där var massor med finheter! Klem

      Radera
  2. Åh, underbart mobilskal👍😊Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, eller hur?! Hoppas allt är bra med er alla, Kram

      Radera
  3. Hahaha söta ni är!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var väldigt roligt med ringarna :) Klemar

      Radera
  4. Så fina bilder, jag blir ju helt tårögd.. :)
    Underbart och vi måste ses snart igen.
    Massa kramar vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det blev ju en hel del tagna så kul att några blev bra, STorkram

      Radera
  5. Vilka fina gamla förpackningar! Sånt gjordes bättre förr! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, väldigt många förpackningar från "förr" är ju rena konstverken, Klem

      Radera
  6. Ni är supersöta med rockringen! Jag testade för något år sedan och det var jättesvårt! Jag fattar inte att jag kunde vara så duktig som barn :-) Underbara bilder från det gamla huset! Det ser om som det är en guldgruva av gamla saker.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Men visst? Vi trodde ju vi skulle klara det lätt och galant, men icke! Klemar

    SvaraRadera