L

söndag 1 september 2013

Palmfestival & Småvaserna

September idag.. Vart tog sista 14 dagarna i augusti vägen undrar jag? De försvann i alla fall i en rasande fart.


I fredags var det sista marknaden här i krokarna. Den går av stapeln i Trellehulla borg och kallas för Palmfestivalen. Eller som de själva fortfarande verkar föredra, Mikaeli Marknad. Så Mr T, som ju bor där, hämtade mig på jobb och sen åkte vi ned till festligheterna.


Det är få bilder och alla är ajfånade, p g a inget batteri i den stora... Bara att hitta någonstans att äta är en utmaning dessa dagarna. Vi var dessutom 8 st och Thai var inte vårt förstaval, men det blev hur bra som helst. Dessutom var det en konstig ljum kväll och närmare 20 grader hela kvällen. Mkt Bra!


Vanliga marknadsgrejor. Jag letade efter fläckborttagningsmedel, men kom istället hem med ett nytt skal till luren. Fick dock inte med det på bild, men om jag säger det är fotbollsrelaterat, förstår man nog hur det ser ut.


Här är delar av gänget jag brukar fira nyår med och som jag inte träffat på väldigt länge, eftersom jag var i princip döende förra nyårsafton, låg hemma och tyckte synd om mig själv. Så vi hade en del att ta igen och jisses så roligt det var!


Annan typ av roligheter väntade dock på Lördagen och i någorlunda rimlig tid åkte jag hemåt. (jag tyckte du skulle åkt hem mycket tidigare) Lite väntetid på Hyllie Station hade jag och så tjusigt det är där på kvällen!


Småvaserna har fått nytt idag, eftersom det är söndag. 


Kärleksörten dominerar nu, men även blåklockor och de vita, som nu blommar om, är väldigt fina och de mörka Dahliorna. Båda Hibiskusträden blommar fortfarande och det blev blå denna gången


Igår var jag på finbesök, det kommer sen p g a många bilder. Idag skulle jag fått finbesök, men baciller ställde till det för henne. Så jag har trädgårderat lite (väldigt, väldigt lite!!) Streamat fotboll och  mest varit inomhus, eftersom vädret är lite hysteriskt just nu. Regn, sol, blåst, gärna samtidigt, så ni som längtar till skåne, behöver inte göra det just idag. Go´Kväll



10 kommentarer:

  1. Jag gillar marknader! Och Trelleborg:) Visst var det skönt i fredags kväll, var ljummet och gott i Stockholm med! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt ok där, men som en sa: fan, det går bara 3 trelleborgare per mast här (han hade ingen mottagning) hahha Klem

      Radera
  2. Här är vädret också lynnigt och det var tur jag fick lite morgonsol. :)
    Jag vill också gå på marknad, det måste väl komma några till i höst tänker jag mig.
    Trevlig kväll och storklem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, höstmarknaderna är väl igång nu tror jag, ska iaf pricka in den på "Byn". Klem

      Radera
  3. Vilken tur att jag inte behöver längta till Skåneland just i dag:D Jag älskar dina småvasar, så himla fint. Nu ser jag fram emot mastodontinlägg från Lingonland..
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är fina de små.... det blir minsann 2 mastodontinlägg ;) Klem

      Radera
  4. Vilken toppenhelg du verkar haft:) Blev sugen på thaimat och en öl nu!
    Det ser ju ut som att det ska bli några fina dagar i veckan med temperaturer över 20 strecket:))
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Ännu en kalashelg och visst kommer sommaren igen, de säger "de" i allafall på alla kanalerna och hör man det på TV, måste det ju vara sant? Klem

      Radera
  5. Ja jä....la terminen-har-börjat-virus som jag trodde skulle dröja ett tag nu när sommaren varit så fin.
    Snoras och snörvlas men jag hoppas på nytt försök och jag är så nyfiken på dina idéer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bedrövligt, jag ringer dig i veckan så ser vi, Krya på dig, Klem

      Radera