L

onsdag 18 september 2013

Sensommarmiddag

En av de första som flyttar ut på våren är C. Hon är också en av de sista jag vet, som flyttar hem. Ofta senare än jag. Igår var jag hemma hos henne på 3- rätters middag. 


Lille O skällde som vanligt ut mig när jag kom. Jag hade bakat paj till dessert och vi satt i hennes uterum och summerade sommaren som gått. Och drack vin. Som vi brukar göra vid den här tiden på året. Alltid har det hänt något och hon berättar alltid med mycket humor och glimten i ögat.  C är en väldigt entusiastisk människa och tycker våren och denna tiden är nästan den bästa. Högsommarvärme är inget för henne.


Jag gillar hennes trädgård. Den är väldigt välskött utan att vara ”för mycket” och ändå kan hon inte namnet på en enda blomma nästan. Hon säger att hon bara förvaltar vad förre ägaren gjort. Så ibland tar vi en runda och repeterar. Nu är det inte så mycket kvar som blommar hos någon av oss, men Prästkragar och Vallmo blommar om. 

Tidlösan har nyss tittat upp, en rolig växt som ändå påminner om vår med sina Krokusliknande blommor.


Lille O låg i sin stol tämligen ointresserad. Han börjar bli till åren och är nästan helt döv stackar´n. 
En ypperlig kväll helt enkelt

  . 
I dag kom så beskedet att Kristian Gidlund gått bort. Han verkade vara en på alla sätt vacker människa och jag läste, som så många andra om hans kamp på Bloggen.  R.I.P
Go´Kväll 

9 kommentarer:

  1. <3
    Så söt liten vovve...!
    Och räkmackan.
    Och trädgården.
    Och fotona.
    Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag skriver under på allt Lingon sagt här:) Kram på er båda!

      Radera
    2. Tack tjejer, det var inte igår jag åt en så god räkmacka. Bör göras om å det snaraste! Klem

      Radera
  2. VIlken mysig kväll du haft:)
    Jag var också inne och läste på Kristians sida, inte utan att det darrade på läppen. Så sorgligt, en så ung människa.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en klump i halsen och tårar i ögonen och då kände jag ju honom ändå inte...men att uttrycka sig som han...Sorgligt är vad det är, Klem

      Radera
  3. I am so very impressed with the beautiful flowers that come from your garden. and now i see raspberries as well. It truly is Paradise!
    Kramar,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hey Karen, thanks a lot. I do love to live here and now it´s almost over for the season, but we still have sunny days mostly and a bit warmer than usual, so I enjoy every minute here. Kramar right back at you, XOXO

      Radera
  4. Vilken härlig sensommar/förhöst-känsla du förmedlar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det gäller ju att hitta det som är bra nu när det snart är över för säsongen. sköt om dig, Kramar

      Radera