L

tisdag 17 september 2013

Två små rumpor

All  work and no play….det vet man ju hur det slutar och så illa är det väl inte, men jag hoppar inte heller av glädje just nu. Det är ju lite trist när all energi man har går till jobbet, men det blir säkert bättre framöver.

Så i helgen som gick, försökte jag ta det så lugnt som möjligt, åtminstone på Lördagen..


Det innebär för mig trädgårdering. Det är det som fungerar bäst för att jag ska kunna slappna av och sova bra, som träning och andra fysiskt krävande aktiviteter också gör.
Jag tänker inte just på någonting när jag går i trädgården och skrotar, vilket är precis vad jag är ute efter just nu. Att jag sen kunde göra det i shorts och linne, gjorde ju inte saken sämre. Möjligen var Lördagen sommarens sista suck, fast det är svårt att inse.


Det slutade med 4 fulla säckar till tippen. Mkt Bra! Det är mycket kvar, men det ska nog hinnas med och gör det inte det får jag ta det till våren. Inte mer med det… Sommarfamiljen kom ut en sväng på eftermiddagen och E hjälpte mig som vanligt.
  Vi pausade också förstås. Då fick jag tillfälle att fota dessa 2 söta rumpor.


Särskilt Igelkotteungen är jag så glad att jag har. Den har tittat in ett par gånger per vecka nu den senaste tiden och är inte mycket större än att den skulle rymmas i min handflata.


Igår var det match och Ma följde med. Drygt 15 000 åskådare fick se MFF förlora mot DIF och det ska tydligen vara spännande in i det sista i år. Bilden är givetvis tagen innan match. Efteråt fanns det inte mycket att le åt. Alls.
  

Vinst hade annars betytt ett litet guldryck, men hur fint, om än onödigt komplicerat MFF än spelar, hjälper det inte om det inte blir mål. Go´Kväll


14 kommentarer:

  1. Trädgårdering och kattgos måste vara den bästa avslappningen ever :) Ock lyckliga du som har träffat en igelkott!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sant. Kotten är bara helt underbar! Klem

      Radera
  2. Mein gott vilka söta rumpor! Säger som Rosen, lyckliga du som fick träffa en kotte! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst! Ett år hade jag bo här med 4 ungar, kunde inte slita mig på hela sommaren nästan. Klem

      Radera
  3. Jisses så söta små rumpor. Lilla igenkotten är ju så gullig så jag vet inte vad. Hoppas att veckan går fort så att du snart får lördag igen.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är för söta ju... Helg ganska snart ändå, YES!!! Klem

      Radera
  4. Vilka söta rumpor!
    Jag förstår dig precis! Det där med att all energi går åt till jobb.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, det är tråkigt och tungt, men hoppas på ljusning snart, för dig också såklart! Stora Kramar

      Radera
  5. Skönt att vila hjärnan i trädgården ibland!
    Men gud vilka söta små varelser du hittat, snutteplutte!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, bästa terapin! Kotten är så söt och förvirrad att jag inte finner ord, hahha Klem

      Radera
  6. Igelkottrumpan är ju extra älskvärd. Vi har också kottar här och det är jag så glad för.
    Äsch MFF tar väl igen det nästa gång. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man hör ju att de blir färre, så det är fint att se dem. Ja, jo men nu gör MFF det onödigt spännande i slutet ;) Klem

      Radera
  7. Men gud vilka gulliga rumpor:) Det är jobbigt när det inte finns energi kvar till fritiden.. hoppas det snart blir bättre.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, jag kämpar på och ser väl kanske en ljusning snart. Klemar

      Radera