L

lördag 5 oktober 2013

Aj Lajk & Det var faktiskt inte jag som började ;)

Vet inte om ni får de här GroupOn- erbjudanden i mailen/ mobilen. Jag får och oavsett om det är något jag är intresserad av eller inte, läser jag alltid beskrivningarna väldigt noga.

För jag tycker detta är humor på hög nivå...


Jag köper mycket sällan tidningar, förutom en liten period varje år och då kan jag gå riktigt "bananas". På Tisdag 8/10 kommer den första, nämnligen Allers Julmagasin. Varför har jag kollat upp det kan man undra då, jo för att Eva minsann börjat kolla lite och då anser jag att det är helt legitimt att fortsätta.(så ytterst oförskämt att skylla på någon annan!!)

Av bara farten, kollade jag upp lite annat  och såhär ser det ut 2013. Knäck alltså...ska tydligen lukta precis som Kolasnören när man öppnar paketet. Jag är skeptisk. Inget fel på Kolasnören, men Juleskum ska väl smaka just Juleskum. Eller?


Gällande Blossa 2013, är smakerna varken uskrivna på flaskan eller någon annanstans och det verkar som Blossa inte heller kommer att avslöja vad, om något, den är smaksatt med. Flaskan är iaf jättefin!

När detta publiceras, är jag på tur i Lingonlandet. Mkt Bra!

11 kommentarer:

  1. Fröken Abbe2013-10-05 17:00

    När jag var på Gekås funderade jag på att köpa de där juleskummen, men sansade mig. Juleskum i september klingade liksom inte riktigt vettigt. Mesabbe dricker ju inte starkglögg men flaskan var fin, lite kurbits sådär. Har ingen koll på vilka smaker de haft. Lingon blåbär?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker nog också det är för tidigt... De har nog haft både lingon och blåbär har jag för mig, och ett gäng andra, men visst är flaskan tjusig! Klem

      Radera
  2. Du får t o m att vilja köpa ett julmagasin. Ur led är tiden... ;)

    SvaraRadera
  3. Juleskum ska smaka juleskum, allt annat är fel och det spelar ingen som helst roll om det nya juleskummet är gott, köp kolasnören i så fall, basta!
    Apropå smaken på Blossa så anar jag, eller snarare vet att när de gjorde i ordning all Blossa för 2013 års glögg, råkade de hälla i några kryddblandningar utan etiketter och har sedan ingen som helst aning om vilka kryddor som hamnade i glöggen, därav hemlighetsmakeriet. Så måste det ha gått till, kanske hade de även likt Karl-Bertil Jonsson doftat på glöggångorna innan kryddorna hamnade däri.
    För övrigt Moral.Madde går det utmärkt att skylla på mig inom rimlighetens gränser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra! Ord och inga visor, det ska va´som det ska vara liksom! hhaha, din teori är allldeles säkert med sanningen överensstämmande! Klemar och jag ska hålla MM i skinnet lite bättre :)

      Radera
  4. Tjenixen på er!
    De e väl du å ett gäng butiker typ Rusta å Jula som börjat julpyssla.
    Som en stor fan av kolasnören så låter årets Julskum som något i min smak - fast det kanske smakar skumt.... vad vet jag.

    Läste någonstans att årets glögg skulle smaka polkagris - men jag kan ha fel, minnas fel eller helt enkelt inte ha koll

    Klem
    /Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahhah! Ja, och lite på IKEA tydligen också, men jag vill faktiskt inte ha det än. Särskilt inte när solen strålar och det är ljummet fint ute. Klem från Maddox

      Radera
  5. Skumt med julskum med smak av knäck, eller? :) Hoppas du hade en mysig stund i Lingonglandet!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, SKUMT är ordet och visst var det bra i Lingonland, KLem

      Radera
  6. Årets Blossa-flaska är ju skitsnygg! Kommer att köpa oavsett om det smakar skräp! Kram

    SvaraRadera