L

söndag 13 oktober 2013

Buren återtagen!

I fredags gick jag och mr T ned på byn efter jobbet. För att handla mat, men också för att se de fantastiska träden på torget.


Jag har aldrig sett några träd bete sig på det viset förut. De är så mörkt röda en del av dem, att de ser nästan svarta ut.


På lite håll, ser de luddiga och mjuka ut liksom. Mkt Fint.


Eftersom kameran var med, var det lika bra att dokumentera lite av hemvägen.


Detta är så fint tycker jag. På min gata, strax efter våra fula hyreshus tar slut.


Utanför plantskolan.  Också den nära buren och jag kommer inom det snaraste göra ett besök där. Nya ägare, större butik och finare än någonsin ser det ut att vara.


Hemma igen, satte jag och Mr T ihop en rullvagn och jag lagade mat. 


Såhär blev resultatet och jag är mycket nöjd. Detta betyder också att jag har mer plats i skafferiet. särskilt efter att jag slängt alla tomma spritflaskor, nej inte mina, som jag hittade där.


Efter maten åt vi himmagjord dessert och kollade fotbollen. Jag fick också samtal från brorsdotter L i Kanada och det är ju alltid trevligt. Så. I fredags kände jag faktiskt att jag återtagit Buren och att jag börjar få styr på stället. Mkt Bra!

12 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fått ordning på Buren igen, och att det känns bra igen. Du har alldeles rätt, mycket fint att titta på i din hood:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en del kvar, fått något slags utrensningsryck, men det känns fint! Klem

      Radera
  2. Visst är dom läckra dom där svartröda bladen:) Får njuta så länge dom sitter kvar på träden! Skönt att Buren känns som din igen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är det! Fast jag vet inte vad Blogger gör med mina bilder, för de ser lite mysko ut.... Klem

      Radera
  3. Så härligt att höra att det är "ditt" ställe igen. Gläds med dig. .<3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det blir ju förändringar framöver, så jag röjer rätt mycket jag med, Klemar

      Radera
  4. Så skönt att den äntligen är Din på riktigt igen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det känns bra nu faktiskt. Klemar

      Radera
  5. Skönt att återta sitt hem. Bra idé med rullvagnen.
    Riktigt vackert i din by nu och jag hoppas jag kan komma dit snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade också rullvagnen. Tills Mr T tyckte det såg ut som en sån´de har i frisörsalonger... hahhah. Klem

      Radera
  6. en sån vagn köpte jag också för ett tag sen. Min bor i pysselrummet, och den ska jag ha till plant i vinter/vår :-)

    SvaraRadera
  7. Den är inte dum alls och jag gillar att rulla den fram och tillbaka, den rullar bra...behöver jag hjälp (nu igen?)...SUCK, ;)

    SvaraRadera