L

måndag 14 oktober 2013

Finbesök

I Lördags kom kusin P på besök. Det var ett tag sen nu vi sågs och hon lämnade man och barn hemma, för att "göra" Metropolen. 
Vi började på Triangeln, som även den fått sig en rejäl ansiktslyftning. Så pass att jag faktiskt inte kunde orientera mig riktigt där, men ett fikaställe hittade vill allt. Storkameran var inte med, så allt är Ajfånat.

Vi delade på en pizzza- slice och en Brownie. Mkt lagom och bra. 


Fastnade en bra stund i en inredningsaffär med en massa fint till rimliga priser, men det där Teet känns ju lite löjligt. Fast snygg förpacking.


Sen var jag såklart tvungen att inspektera toaletterna. Där mötte jag en dam, som klagade på att det inte gick att spola. Mkt märkligt, eftersom det spolade inte mindre än 2 gånger undertiden som jag satt där. Kanske det elekriska inte fungerar optimalt än, men de är många, snygga och än så länge väldigt rena..


Efter Triangeln, blev det Mobilia. Där togs det inga bilder alls, men när vi sen gick in på Illum Bolighus på Emporia, kunde jag inte låta bli... Hur mycket jag än tycker om det, känns det alldeles för tidigt. Fast nog hittade jag en liten gran till min samling, som jag starkt överväger att shopsa. 


Annars var det klent för min del med just shopsing. 2 ljus och 3 plastskedar i olika storlekar var det jag fick med mig hem. Hade jag haft 5500:- liggandes utan att veta vad jag skulle göra med, hade jag dock slagit till på denna!


Kvällen blev sen lugn. Lite mer rensande, sorterande och tillslut fastnade jag framför "Love and other Drugs", fast jag sett den förut och även har den på DVD. Så himla härligt att P kom. Ett så välkommet avbrott både för mig och henne. 3 shopsingcenter hann vi med också, det tyckte jag var bra jobbat! 
Ikväll tvättar jag. Min granne har lånat ut både nycklar och tvättkolv till mig. Så snällt!

8 kommentarer:

  1. Herregud vad julsaker! Känns helt bisarrt med tanke på hur varmt det var igår! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev faktiskt förvånad och lite sur över det. Var sak ska ha sin tid fast jag älskar julen, men mycket fina saker var det. Klem

      Radera
  2. Oftast är spontanbesök bäst. Jag måste hålla med Linda, jul redan nu?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, redan...tråkigt men sant. Fast jag fulspanade lite, för där är så himla fina saker inne. klem

      Radera
  3. Mysigt med lite besök och få lite go fika!
    Du verkar haft en fin dag...

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen. Ja, det var en på alla sätt toppendag. :)

      Radera
  4. Vilken cool hoj! Den kunde du haft och cyklat till jobbet med;)
    Kram
    ps. Nu måste jag ju åka till Triangeln med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!! Frågan är bara hur länge jag fått ha den ifred om jag parkerat offentligt... och Ja, även Triangeln är värt ett besök. Inte minst för fika, den koppen var bara så skön att hålla i! Klem

      Radera