L

måndag 7 oktober 2013

Matupplevelse

På ett par ställe i Metropolen, serveras på fredagarna AW- buffé. Det kostar inte något, utan man betalar endast för det man dricker. Trevligt koncept ju. I fredags provade vi den på Monster Bar & Steakhouse i Västra Hamnen. De har haft öppet i 4 månader och har gjort sig kända för att servera riktigt bra kött.


Direkt in till höger, finns en lite mer avskild avdelning..


..längst in ett bord för större sällskap, men jag antar att de drar isär borden om det skulle behövas.


I utrymmet mellan sitter man t ex i soffor, på de här coola (!!) "pölarna", vid småbord,,


..eller som jag gjorde, i denna ljuvliga fotölj.


Den står väldigt fint placerad precis bredvid brasan.


Överhuvudtaget gillar jag inredningen mycket. Lite roliga detaljer man inte precis sett förut och det känns väldigt ombonat och mysigt där.

 

Maten då. JAAA!! säger jag bara. Pulled Pork i 2 varianter, kryddstark tonfiskröra, oliver, sallad, chickenwings, rostbiff. Och allt var det godaste jag smakat på mycket länge. Rostbiffen fullkomligt smälte i munnen. Och vi pratar alltså gratisbuffé... Pulled Pork gör jag själv relativt ofta och jag skulle ge mycket för att veta hur de gör sina. Bara vitlöksbrödet skulle jag förresten kunna äta mig mätt på.


De är nog bra på drinkar också. Sådana här fina i olika varianter gick ut hela tiden.


Toaletter är ju viktigt och denna, som är den lilla var också välidgt charmig. Jag är supersugen att gå tillbaka och t ex prova deras 3- rätters. Crabcake, Biff och Mudcake. Och nej, jag är inte sponsrad, bara otroligt glad att vi gick dit och jag hoppas det går bra för dem så att de kan stanna kvar.


P g a mycket mat, gick vi sen en runda ned till havet, men vid det laget var det mörkt, så bara några få bilder blev det.




Högst sannolikt blir det en ny AW där inom snar framtid. Och skulle ni råka förbi Metropolen (och äter kött) missa för allt i världen inte detta ställe. Dessutom ligger det ju i en fin miljö i Västra Hamnen. Det börjar bli ett riktigt litet eget sammhälle där, men det byggs också för fullt hela tiden. Go´Kväll




10 kommentarer:

  1. Men det här var inte bra att läsa när det är en 2 dag :D Jag dreglar när jag läser..
    Det ser ut som ett riktigt mysigt ställe.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, felåt... ;) och det var både mysigt och galet gott!! Klem

      Radera
  2. Vilket underbart ställe! När ska vi ses där? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. inom snar framtid hoppas jag, jag sanerar och storröjer i lägenheten, men ska snart komma i ordning hoppas jag. Klem

      Radera
  3. Vilket läckert ställe!! Sånt finns inte i min håla, här finns mest bara sunkiga pizzerior......Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, men du kanske rör dig i krokarna till sommaren igen? Då ska jag ta dit dig om du vill, Klem

      Radera
    2. Kommer nog att bli tidigare än så:) Har ju ett par pippifåglar på bröstet som ska göras klart. Drar söderut och gör det. Och då vill jag gärna dit! Kram

      Radera
    3. Va´ bra! Då styr vi upp det bara, inga problem! KLem

      Radera
  4. Mmmm! Måste dit någon dag på AW:) Kan vi kanske göra någon fredag?!:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gör vi, jag skulle kunna gå dit varje fredag!!! Klem

      Radera