L

torsdag 17 oktober 2013

Möllan, bok & Blomma

Efter jobb igår var jag på Möllan och träffade klasskompis N. Han påstår att vi inte sett varandra på 30 år, vilket är helt surrealistiskt, men högst sannolikt med sanningen överensstämmande.

Det blev kaffe, laxmacka och någon slags summering om hur vi egentligen har det nuförtiden och lite om hur vi haft det sen vi gick ut skolan...sån´t tar tid och det hoppades fram och tillbaka i tiden under samtalet. Vi skrapade väl lite på ytan och någon timme senare var jag hemma. Med mig hade jag denna bok. 


För N är fotograf och har gett ut denna boken om sitt kvarter på Möllan. Som han älskar lika mycket som jag älskar hela Metropolen. Jag är galet imponerad!

Med mig hem hade jag även denna något tveksamma växt, som jag shopsade strax innan jag mötte upp N. Sophoria. Tror jag, eller så är det den andra som är släkt med Sophoria, känns som det kvittar,  Corokia och i denna kruka finns det ingenting som passar så bra som just denna. Oklart om den är död eller levande, återstår att se.


Dagens I- landsproblem bör vara detta som jag såg häromdagen... Mkt Obra..




 Ikväll äter jag middag på Ön. Det är däremot Mkt Bra!


10 kommentarer:

  1. Visst är det sorgligt att Charlie hoppade av! Förjäkligt på ren svenska;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, men vad ska man göra??! Hoppas att de hittar en någorlunda ersättare... Klem

      Radera
  2. Vaaaaa? Ingen Charlie? Bedrövligt ju.
    Spännande att träffa barndomsvänner efter så lång tid!
    Blomman såg intressant ut, kommer den att växa till sig, blomma eller nåt?
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var så roligt. Blomman kommer förhoppningsvis växa på sig, såvida den inte är död, men några blommor kommer det inte. Fräsig är den i alla fall, Klem

      Radera
  3. Jag hoppas på Skarsgård:) Dock tror jag inte det blir honom.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är en ok ersättare antar jag, men jag tror nog inte det heller... Klem

      Radera
  4. Själv hade jag ingen aning, inte ens att boken skulle filmas, är väl ungefär den enda som inte läst den heller.
    Spännande växt det där, hoppas att den överlever, snyggt är det i alla fall. Vad trevligt att träffa gammal skolkamrat. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, det är ingen jätteupplevelse du missat, men filmen kan bli...intressant..;) Klem

      Radera
  5. Så fin den är växten, och den heter ju.........arhg......mmmmm.....gnnn...kommer inte på det men köpte en på vårvintern.
    Kul att träffa någon från länge sedan och dessutom fotograf. Du får visa boken när vi ses nästa gång.
    Kramar och ha en fin lördag! Kallt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju bloggat om den, då jag haft den förut, så jag hittade namnet hos mig själv, hahhaha. Det var kallt igår ja, mycket bättre idag söndag, Klem

      Radera