L

onsdag 2 oktober 2013

Oktober & Havet

Då var det Oktober helt plötsligt. September gick väldigt snabbt tycker jag nog och jag hoppas på samma gällande denna månaden...



Den 7 Augusti, badade jag för sista gången denna säsongen. Sedan dess har jag inte varit vid havet, om man inte räknar när jag är hos Ma och Pa. Ännu längre sedan är det som jag gick ned till ”favoritstället-om-man-inte-ska-bada”, av Metropol- bor även kallad ”Gröna Räcket”. 


 Inte så konstigt när jag bott i Paradiset, men nu bor jag ju i Buren och ikväll var det dags. En tur som tar ca 45-50 minuter om man går i rask takt. Det har varit fina kvällar och solnedgångar nu ett tag och idag var inget undantag.

Det både byggs och rivs en del där nere och det har hänt massvis under sommaren. T ex kan man gå längs kajen ut till Ön nu, vilket gör att man kan gå en riktigt rejäl runda utan att behöva gå tillbaka eller välja om man ska gå till Ön eller dit. Mkt Bra!


Här är fint helt klart och finare kommer det att bli. Det hade inte gjort ont någonstans på mig att bo där.
Emellertid testade jag inte att gå hela rundan p g a kissnödighet. 


Stannade dock till utanför buren vid största Kastanjen och plockade några fina.


Det var en fin kväll helt klart. Runt 10 grader, men det kändes mycket varmare. Förmodligen eftersom det var relativt stilla ute. Kanske är det ett litet högtyck på väg för de pratade idag på radion om närmare 20 grader nästa vecka. Inte mig emot säger jag om det. Go´Kväll

8 kommentarer:

  1. Wow vilka magiska bilder du tagit igen! Nu håller jag tummen för att de 20 graderna gäller här också:)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag håller tummarna för dig också! Klem

      Radera
  2. Åh vilka fina bilder. Magi, magi, magi.
    20 grader säger jag inte nej till alls. Hade vinterjacka i dag och det kändes så tjockt och klumpigt. :(
    kramis!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack, det är Tamron som gjort dem så mörka, men det blev helt ok. Ja heja värmen liksom... Klem

      Radera
  3. Som sagt magiska bilder, tack! Önskar att jag tagit mig tid att stanna bilen i morse för att ta en bild av solen. Det låg dimma framför den så jag kunde titta rakt på den, en stor, gul skiva på himlen, så häftigt!

    Kram
    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det låter helt magiskt det också och såklart skulle du fotat ;) Klem

      Radera
  4. Vilken underbar solnedgång! JAAA, gärna 20 grader!:))) (och jag kollar genast min almanacka för att se hur jag jobbar framöver)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, det var fint och ja, planera nu för lite värme, jag hoppas så att det stämmer. Klem

      Radera