L

torsdag 24 oktober 2013

Onsdagsaktiviteter

Igår inleddes jobbdagen såhär. Dvs med det jag alltid äter till frulle. Varje dag. Skillnaden är att jag brukar rodda ihop det själv, men p g a tom kyl, tog jag vägen om restaurangen som ligger i anslutning till jobbet. Mkt Bra och lika gott som det faktiskt ser ut. Bra att veta att de kan fixa ihop dylikt.


Efter jobb, mötte jag upp de här två sköna bönorna på ”Iems”- Triangeln. VI pillade lite på allt möjligt, lite julsaker också och jag höll i ljusstaken jag spanat in sist jag var där, men satte tillbaka den igen. (mycket bra gjort, du har så det räcker och blir över) Det stämmer liksom illa med untrensningen i Buren att då fylla på med annat.


 Sen gick vi till Di Penco och åt pasta. Sist jag var där, var jag inte jättenöjd, men denna gången var det verkligen gott. Brödet med oljan som serveras i väntan på maten…bara det skulle man nästan kunna äta sig mätt på.


Den här antipasti- tallriken såg verkligen lockande ut, liksom den alltid lika fina deli- disken...



Hemma igen, försökte jag mig på att rensa ut lite bland mina skivor. Det gick verkligen jättedåligt och då ska jag ändå inte göra mig av med dem på riktigt, utan bara sätta dem utom synhåll i källaren.. (jag förstår inte problemet här, det är ju bara att gå ned i källaren och hämta om du skulle sakna någon)
Tillslut var jag så less att jag istället läste årets första jultidning. Inte en dag för tidigt om man frågar mig!


 Ikväll fortsätter det arbetet fram till 21 då det är andra avsnittet av ”Blacklist”. Den går på TV3. Det var väldigt längesedan jag såg något som fångade en så redan i första avsnittet!

 Kollar ni Blacklist? En hel del ”när lammen tystnar- vibbar” men inte på något negativt sätt alls. Jag hoppar alltså över ”Hela Sverige Bakar” och det ska ju mycket till om jag ska missa det, så ni förstår hur bra det är….

14 kommentarer:

  1. Ser ut som du hade en finfin dag. Dipenco är gottgott men de har mycket jag just nu inte kan äta. :p Jul ja. Det är verkligen du och det är bara 8 veckor ca till jul. Jag för då går jag på föräldraledighet. ;)

    Ha en fin kväll!

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, och jag är ju bara för sugen att testa det där tapas- stället ni var på. 8 veckor låter väldigt lite faktiskt...Kramar

      Radera
  2. Yay! Jag älskar dingbilden på mig. :) Och tusen tack för igår, det var precis vad jag behövde.
    massa kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, det vara kalas och vi ses snart på Iems, när vi är i ordning himmavid ;) KLem

      Radera
  3. Smarrig frulle och sen myskväll med gott käk och goda vänner, klart lyxigt:)
    Jultidningar hoppar jag nog över;) En kompis till mig solade igår nere i Trelleborg så julen får nog vänta lite!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut lyxigt och tidningen, den blev faktiskt inte läst, men vilken dag som helst nu! fniss...

      Radera
  4. Men vad roligt att få umgås med dessa härliga bönor.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen, man blir ju bara på så gott humör!! Klem

      Radera
  5. Det ser ut som du haft en mysig dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut mysig, god mat och fint sällskap ju Klem

      Radera
  6. Jag tror du har fördärvat mig kvinna ;) Plötsligt blir jag sugen på att löpa det däringa julmagasinet?
    Massa kram

    SvaraRadera
  7. En roktigt härlig kväll spm fyller på en med massa positiv energi! Tack! <3
    Kramar
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bara hålla med, så gött att se dig igen finis! Stora Kramar

      Radera