L

tisdag 1 oktober 2013

Park life

Kungsparken och Slottsträdgården i Söndags var alldeles ljuvligt. Här, bara en liten bit in i parken finns denna fina fontän med Jätteverbena runt. 




Den ligger bredvid kanalen, som ringlar sig runt både i parken och Centrum. Går man vidare inåt, kommer man till Slottsträdgården och caféet. Där är alltid mycket folk och i söndags var inget undantag.





Det är knappt att träden börjat skifta färg här och i rabatterna känns det fortfarande sommar. Stormhatt och lysande Dahlior blommar,


Liksom en lite ovanligare variant av Palmlilja



Det var verkligen ett energipiller att komma dit. Sen gick vi runt hela parken och kunde inte fatta vädret. 




Här ser man tydligt hur nära centrum parken ligger. En av flera oaser mitt i stan.



Via stadsdel Gamla Väster, gick vi så till bilen och åkte vidare till Mobilia. En helg som inte blev så tokig trots allt..



Ikväll? Ja, jag fortsätter försöka komma i ordning med allt och det går  framåt. Ma har varit så himla snäll och tvättat alla kuddfodral av de som gick att behålla, jag kommer ju inte in i tvättstugan, skickat med blommor och så, för att jag ska kunna känna lite mys och vilja vara hemma. Ni undrar hur jag hann med allt i helgen? Tja, jag sover inte precis. Jag kommer inte till ro här nu och det luktar fortfarande äckligt överallt tycker jag. Så jag har städat/plockat upp/röjt  i största allmänhet långt in på nätterna. Och jag har ju bara mig själv att tänka på, vilket t ex innbär att jag i Lördags åt middag vid 21.30- tiden då jag kom på att jag kanske borde göra just det..Go´Kväll.

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder och jag måste en tur till parken, hoppas jag hinner innan alla fina blommor fryser.
    Önskar jag kunde trolla och fixa tillbaka ditt hem med ett vips.
    Massa kram!

    SvaraRadera
  2. Aaah nej e de sa illa i lagenheten!! Jag alskar ditt place! Sikken harlig dag! Vad fint vader! Har regnar de pa botten o snoar pa toppen! Saknar dig madd! Lots of love

    SvaraRadera
  3. Fint det ser ut:) Förstår att det är jobbigt att boa in sig igen efter det som har varit......Kram

    SvaraRadera